pageviews

maandag 2 januari 2012

Nieuwjaarsduik

Vanmorgen vroeg eerst naar de kerk om elf uur, en dan gaan we lunchen ergens bij een of andere club met nog een paar kenissen van John en Saskia.
Ik neem maar weer eens kip, maar Aafke kan geen kip meer zien, en besteld het seniorenmenu met lamsvlees en wat groente erbij.
Het is in deze club's allemaal hetzelfde laken een pak, ze lokken je naar binnen met goedkoop eten in de hoop dat je een gokje gaat wagen, op de paarden of de honden, en ook staan er veel gokkasten.
Maar goed dat doen "ons jonges" niet, en dus laten we het ons goed smaken.
Dan gaan we een eindje rijden door de omgeving en kijken we even bij de zee.
Daarna gaan we weer even naar huis toe, om vervolgens met ons drieën naar de Beach te gaan om te snorkelen
Ik ga niet snorkelen want dan zou ik eerst mijn baard en snor moeten verwijderen, en dat doe ik dus niet.
Aafke krijgt instructie's van Saskia hoe ze met het snorkelgeval om moet gaan, en daarna gaat het gebeuren.
Aafke is een goede leerling, en komt even later met veel enthousiastme naar mij toe.
Ze vind het prachtig, en ze is nog maar in heel ondiep water geweest, maar heeft ook al kleine mooi gekleurde vissen gezien die daar in het nogal woelige water rondzwemmen.
Ook Saskia is erg verrukt van wat ze ziet, en ze maakt onderwater opnamen met haar waterdichte fotocamera.
Aafke komt nu toch wel een keer of wat kokhalzend boven water, als ze per ongeluk iets verkeerds doet met haar snorkelapparaat.
Ik loop wat rond en maak wat foto's van het gebeuren, en let op onze spullen want het is nogal druk hier.
Om halfzeven is het wel mooi geweest voor de dames, en gaan ze zich aankleden.
Na het eten ben ik wat met mijn foto's bezig, en Aafke en Saskia zitten de fotoalbums van jaren terug te bekijken.
Om een uur of elf gooien we de bonken op een bultje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten