pageviews

dinsdag 16 april 2013

Dinsdag 16-04-13

Draadjesdag

Vandaag was het een gebroken dag, want eerst moest ik voor controle naar de pil, en daarna op verjaardagsvisite, en vervolgens wachten tot Aafke uitgezwommen was, en dat was pas tegen twee uur
Op de haven aangekomen waait het verrekte hard, en de boot helt steeds behoorlijk over en daarom stel ik de installatie van de WiFi antenne maar uit naar morgen misschien waait het dan minder hard.
Ik ga binnen bezig om alle bedrading van de radar aan elkaar te solderen en dan krimpkousje's er omheen en vervolgens helemaal verpakken in isolatieband zodat er geen vocht in kan komen, en dat lukt allemaal zonder problemen.
Ook had ik gisteren gezien dat de koppeling van de Marifoonkabel erg gecorrodeerd was, maar tot nu toe altijd probleemloos werkte.Als ik hem uitklaar schroef, en dat lukt wonderwel heel goed, zie ik dat de ene kabel compleet weggeroest is terwijl de andere kant eruitziet als nieuw, nou maar goed dat ik dit ontdekte want het was waarschijnlijk net op het moment dat je er in nood een beroep op doet, dat de boel het af laat weten.
Gelukkig heb ik nog een compleet setje om de boel te repareren, en na een halfuurtje van kabel strippen op lengte maken, en vervolgens de kabel in de connectors te solderen, is ook dat klusje weer geklaard.
Ik bind vervolgens alle kabels bijelkaar en doe het plaatje hout dat ze aan het oog onttrekt er weer voor en dan is ook deze klus weer klaar, nu nog het instrumentenpaneel verder op orde brengen want daar ben ik eerder deze week niet mee klaargekomen.
Aafke is bezig de boot verder schoon aan het maken, en ook ons kleine bootje moet schoongemaakt en buiten op het haventerrein op een daarvoor bestemde plaats gestald worden, als het dan zover is help ik haar om het bootje op een bagagekarretje te tillen, en zo rijden we hem er mooi naar toe, want het ding is toch nog behoorlijk zwaar, en ik heb een pest aan zwaar tillen, en zo is dat ook weer opgelost.
Dan ga ik weer verder met mijn PTT werk en probeer alle draadje's die doorgekoppelt moeten worden voor de NMEA in en NMEA out signalen allemaal netje's in een doosje te prutsen, en dat is niet zo gemakkelijk met mijn grootte vingers, ik houd er dan ook maar mee op en ga morgen wel weer verder want het is ondertussen ook al weer 18:15 dus tijd om naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten