Omdat we vandaag geen logee’s hebben zijn we er wat later af dan anders, en het is al elf uur geweest wanneer we aan de koffie zitten.
Ik heb ondertussen ons bootje vaarklaar gemaakt, de Accu en het elektromotertje hadden Silvan en ik er al eerder weer in geplaatst, en dus wanneer om 12:00 uur Marina en de kids verschijnen op hun verschillende vervoersmiddelen, zoals een tandemfiets met Marina en Ariane, Novah op skeelers er achteraan, en dan ook nog Silvan met z’n Skelter met aanhangwagen, staat het hier aardig vol naast de boot, en met onze twee fietsen er ook nog eens bij, lijkt het wel een rijwielstalling.
Nadat de havenmeester is geweest, gaat het hele gezelschap op het bootje, en tokkelen ze richting Stationsbrug waar ze B.B uitgaan de stad in, en een eindje verder gaan ze dan SB uit het vaartje in waar ook de Sinterklaas en zijn Pieten altijd weg komen.
Ikzelf was al bezig geweest met het leeghalen van de achterste bakskist, waar het dashboard ingebouwd zit en kom tot de ontdekking dat er hier en daar wat groene aanslag op enkele kabelverbinders zit, en die moeten worden schoongemaakt en dan met contactspray weer in elkaar worden gezet.
Omdat er verder niets is te ontdekken, ga ik toch nog maar weer eens bij het verrekt moeilijk bereikbare relais kijken, waarbij ik wel weer enige sta in de wegs moet wegnemen uit onze BB Achterhut waar wij slapen.
Nadat ik dat allemaal heb gedaan kan ik er redelijk bij, en ondek dat één van de stekkers op het relais bijna is doormidden gebroken, en daardoor waarschijnlijk niets doet. Omdat ik er slecht bij kan, moet ik het wel zo herstellen dat het zaakje goed word gerepareerd zodat ik daar voor lange tijd geen ellende mee krijg.
Gelukkig heb ik een goed stekkertje van stevige kwaliteit en die zet ik erop, nadat ik het oude stekkertje er af heb gehaald door het platgeknepen deel met de waterpomptang weer rond te hebben geknepen, en ik het oude stekkerdeel er zo af kan halen, en het nieuwe er weer met de waterpomptang op vast kan knijpen op de kabel.
Ook ontdek ik dat de weekstalen pen die moet worden bekrachtigd door het relais er niet ver genoeg in zit en mischien dat hij het daardoor het de ene keer wel, en de andere keer weer niet doet, en dus ga ik die een beetje verstellen met het stelboutje dat in die pen is gedraaid en waaraan aan de andere kant het kabeltje zit dat het stopheveltje op de brandstofpomp bedient.
Ik maak het nu zo, dat de pen wat verder in het relais zit en dus meer word aangetrokken door het magnetisch veld wat ontstaat als je de stopknop indrukt waardoor de spoel in het relais stroom krijgt.
Nadat ik deze twee dingen heb gemaakt en versteld ga ik proefstarten en stoppen, en tot mijn grote vreugde werkt het nu weer perfect, rest mij nog om de stekkertje’s op het dashboard nog even schoon te maken en dan alles weer terug te plaatsen, en dan is dit klusje weer gefikst.
Het mankeerde eigenlijk maar aan een tweetal kleine dingetjes, maar om het te repareren moest ik wel erg veel werk verrichten om er fatsoenlijk bij te kunnen komen, en dat vreet tijd, maar dat heb ik gelukkig genoeg, geduld is ook een schone zaak in dit soort actie’s, en ook een beetje denkwerk.
Ondertussen is het clubje bootjevaarders ook weer in de buurt, en hebben we met elkaar nog een gezellige middag met aan het einde nog wat soep, en stokbrood met rundersalade erop, om halfzeven ongeveer vertrekt na afscheid te hebben genomen de hele stoet voertuigen weer op weg naar huis, en blijven wij met ons tweeën weer achter.
Het is morgen de bedoeling om ongeveer halftwaalf weg te gaan richting Harlingen want het is om die tijd daar HW dan hebben we als we de sluis hebben gepasseerd ruim de tijd om door de boontje’s naar Kornwerderzand te zeilen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten