pageviews

donderdag 26 juli 2018

26-07-2018 Van Thyborøn naar Oddasund

Vanmorgen na ontbijt gaan we richting havenkantoor om het havengeld te betalen en dat valt mee deze keer slechts 150 Dkr en de douches zijn gratis en daar maken we dan ook gelijk gebruik van.
Nadat we koffie hebben gedronken aan boord gaan we toch maar even om een nieuwe sjøkart van het Limffjord, want die van mij zijn van 1990 toen ik mijn eerste Camrace voer met de Zeewolf, wij waren toen het kleinste bootje wat mee deet en kwamen in een zomerstorm terecht van windkracht 11 !.
Nou dat hebben we geweten en ik zal het dan ook nooit weer vergeten.
Twee schepen zijn er toen vergaan, en de schipper van een van die boten is toen verdronken.
Wij zijn toen Thyborøn binnengelopen en kwamen er levend en wel genadig af, zelfs zonder schade, alleen veel zand in de boot, van voor tot achter hebben we alles schoon moeten maken.
Er is braderie in Thyborøn en dus lopen we gezellig door de straten en overal is uitverkoop.
Aafke koopt een paar schoenen, maar een zeekaart van het Limffjord vind ik nergens en dus gaan we maar richting boot en drinken koffie met wat broodje's erbij.
Dan gooien we om 15:15 los en varen de haven uit en zetten koers naar een onbekende ligplaats, het kan zijn dat de spijker erin gaat, maar het kan ook een haventje worden.
Het zeilt lekker zo alleen op de Genua want het is ons te heet om het grootzeil te hijsen en we hebben geen haast.
Voor anker word niks, want de wind draait naar het noord oosten en neemt toe tot 18 knopen en dat hebben we lang niet gehad en al snel zijn we bij de eerste brug

   De brug bij Odde Sund,we hebben de theedoek in het stuurboordswant want dan kan de
   Brugwachter zien of we er door willen.

Het is nu ook tijd om een plekje te zoeken, en direct na de brug is een klein haventje  waar we met onze diepgang wel in kunnen liggen.
Het ligt helaas wel aan lager wal, en dat is uiteraard nooit prettig maar er is geen alternatief en dus vaar ik rustig naar binnen.
Aan de sb zijde zijn boxen en daar kunnen we wat breedte betreft wel tussen de palen door maar de lengte is krap en er moet dus z.s.m een spring op, Aafke is een beetje laat met de afmeerbenodigdheden en het lijkt niet goed te gaan, maar gelukkig krijgen we hulp vanaf de steiger en dus komt alles weer op z'n pootje's terecht.




Na ons toetje nog even naar binnen te hebben gewerkt gaan we kijken bij het haven kantoor, en ik moet zeggen dat ze het hier netjes voor elkaar hebben, en het liggeld is 105 Dkr en de douches zijn gratis dus wat wil je nog meer.
Om een uur of negen zijn we terug op de boot en doen een bakje, en ga ik even mijn blog bijwerken van gisteren en vandaag, en daarna neem ik nog maar even een blonde rakker te pakken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten