pageviews

zondag 8 juli 2018

Woendag 04-07 tot en met Zondag 08-07 Kornwerderzand naar Dokkum

Door allerlei kleine klusje's ben ik eigenlijk niet meer met mijn blog beziggeweest, en dus ga ik morgen de draad weer oppakken want het lijkt er nu op dat de meeste werkzaamheden aan de boot af beginnen te nemen, zal trouwens ook een keer tijd worden, zodat we ons nu kunnen richten op de voorbereidingen van de Camrace die 21-07 in Lauwersoog van start gaat.
Zoals ik al zei was het met de klussen weer flink raak, eerst de beide toiletten aan boord een flinke beurt gegeven want die zaten behoorlijk vol met aangekoekte kalk in pomp en afvoerslangen en daar zat dus nogal wat schoonmaakwerk aan.
Ook de zitting van de toiletpot die van plastic was, heb ik met andere bewaarde onderdelen van een vorig toilet een stuk steviger aan de pot bevestigd, het is namelijk wel eens voorgekomen dat je tijdens slecht weer van de pot af werd gegooid met zitting en al, en dat zou vervelende gevolgen kunnen hebben als je edele delen daardoor bekneld raken.

Daarna was de drinkwaterpomp aan vervanging toe, en dat was ook weer een hele happening want dat klereding zat natuurlijk weer op een plek waar je net niet bij kunt, maar met ons tweeën hebben we het weer voorelkaar gekregen, en kunnen we nu weer overal de aan boord zijnde watertappunten gebruiken.


Ook onder de kap heb ik de bediening van de overloop van de grootschoot veranderd, want die kon de krachten die er soms op kwamen te staan niet bolwerken en daarvoor heb ik nu twee rvs kikkers geplaatst die dat naar mijn mening wel kunnen.


Verder heb ik aan het uiteinde van de giek een paar rvs oogbouten gemonteerd door in het dikke uiteinde een paar gaten te boren, schroefdraad er in te tappen en de oogbouten er met locktite in te draaien, de bedoeling is om hier de bulletalie aan te bevestigen die een klapgijp moet voorkomen.


Dan heb ik ook onze vaste buiskap nog wat beter aan het dek bevestigd door een paar latten van hardhout in de hoeken te monteren, door ze met schroeven en bouten aan kap en dek te bevestigen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten