pageviews

zaterdag 17 september 2011

Ship ashore

Afgelopen nacht goed geslapen na een paar biertje's en een borrel.Gezellig zitten kletsen met Dries en Sjouwkje gisteravond.Dus vanmorgen lekker uitgeslapen tot negen uur, en om 10:20 waren we in de haven,eerst nog even onze extra marifoonantenne uit het achterstag gehaald, gelukkig was er een trapje aanwezig want de antenne zit wel op 5 meter hoogte, maar ik kon er gelukkig net bij, daarna de spanning van het achterstag afgehaald want anders kan de kraan er niet bij.Het uittakelen gaat perfect, mag ook wel met een havenmeester met zoveel jaren ervaring.
De aangroei valt ons erg mee na drie jaar,er zitten practisch geen eendemosselen op, wel zijn er weer veel osmose plekken en blaasje 's, dus dat kan nu mooi een halfjaar drogen en wat we er dan aan gaan doen is van later zorg.Persoonlijk denk ik dat we net als de vorige keer die plekken maar gaan herstellen met epoxyplamuur.
Na een uurtje spuiten is de boot schoon en kan hij op een bok worden gezet en op het terrein worden gereden voor overwintering.We komen op de mooiste plek te staan vlak bij de stallingsloods, daar staat hij mooi in de luwte, wel zullen er veel bladeren op komen te liggen denk ik want de meeste bomen zijn al behoorlijk kaal aan het worden, nogal logisch want volgende week gaat de herfst in.
Om hafdrie zijn we klaar en reizen we weer af naar Kollum, onderweg nog wat boodschappen doen want Marina en John komen dit weekend bij ons slapen.
Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van de ANWB of ik ook bericht gekregen had van het Visumburo dat ik mijn visum op kon halen bij de ANWB winkel in Leeuwarden.Ik zeg ja daar heb ik inderdaad een mailtje van gehad, en het plan was om ze maandag op te halen.De mevrouw aan de andere kant van de lijn zegt dat er bij hun nog niets is aangekomen en dat het niet eerder word dan dinsdag, want op maandag worden er om veiligheidsredenen geen zendingen verstuurd.
Nou ook weer een mooie mededeling, was ik blij dat het allemaal mooi op z'n pootje 's terecht was gekomen zit er toch weer een kink in de kabel.
Dat houd wel in dat ik nu dinsdag weer apart naar Leeuwarden moet om ze op te halen, en zo zie je maar weer, er kan altijd ergens weer wat verkeerd gaan.

1 opmerking:

  1. Hey pa en ma, heerlijk dat de boot er nu uit scheelt weer een hele boel stress..nog even genieten van jullie week in holland en dan naar het prachtige australiƫ..
    We zullen jullie ontzettend gaan missen..

    Veel liefs marina en john

    BeantwoordenVerwijderen