pageviews

dinsdag 20 september 2011

Visums eindelijk binnen

Vanmorgen tot 09;15 uitgeslapen, Aafke is dan al naar Veenklooster om te werken.
Als ik na het morgenritueel van wassen en ontbijten de ipad opstart, zie ik dat Ava uit Australie heeft geskypet, dus ga ik die eerst maar even terug skypen.,ze is wel online maar neemt niet op,dus probeer ik het later weer.
Intussen ga ik maar eens bellen met de ANWB hoe het nu zit met de Visums, ik krijg een mevrouw aan de lijn en na doorgeschakeld te zijn valt de lijn weg, oorzaak ?! Van onze telefoon is de batterij leeg de telefoon heeft er waarschijnlijk niet goed opgelegen.Dan maar via de mobiele telefoon, als ik dan eindelijk weer iemand aan de lijn krijg belt ook Ava mij weer via skype maar die moet ik nu maar even negeren.Van de ANWB krijg ik de mededeling dat er aan gewerkt word en dat ik teruggebeld word.
Nu eerst maar Ava skypen en deze keer neemt ze direct op.Na wat heen en weer gepraat deel ik haar mee dat alles in orde is en de koffers zijn gepakt, maar dat er een probleem is met de Visums, en dat het nu wel kort dag is en dat ik nu op een telefoontje zit te wachten van de ANWB.
Ze zegd dat het wel goed zal komen en dat ze voor ons zullen bidden op een goede afloop.
Even later krijg ik telefoon, maar na een keer bellen is het gebeurt, ik zie dat het de ANWB is en bel ze snel terug, ik krijg weer een mevrouw aan de lijn en leg haar uit waar het om gaat, ze gaat navraag doen en deelt mij mee dat er een boodschap is ingesproken, ik bel dus gelijk 1233 en ja hoor daar is het verlossende woord de Visums zijn er en ik kan ze ophalen.De gebeden vanuit Australie zijn dus verhoord, en ik stuur gelijk een mailtje daar naar toe.
Intussen komt Aafke ook thuis en ook die is blij dat het nu toch nog op z'n pootje,s terecht komt.
Na wat overleg besluiten we dat ik maar even naar Leeuwarden ga om de Visums op te halen en ook meteen naar een paar jassen ga kijken in de ANWBwinkel.
Ik ga dan maar om halfeen weg want ze zullen tussen de middag wel gesloten zijn.
Dus vertrek ik om 12:30 richting Leeuwarden, parkeer weer in de parkeergarage, en ga weer naar de ANWBwinkel.Er is op dat moment niemand bij de balie, maar opeens hoor ik een stem die zegt "ik kom zo bij u hoor Meneer".En ja hoor even later vraagt ze waar kan ik u mee van dienst zijn ?.Ik zeg waar ik voor kom en geef haar de papieren waaraan ze kan zien of ik wel ben wie ik ben en dan loop zij naar een kluis en haalt er een envelop uit, en komt weer naar mij toe , en gaat uitgebreid alles controleren, ik hoop en bid dat de naam van Aafke erop staat en ja hoor dan zegt ze dat er Aafke Akse op het Visum staat.Ik spring denkbeeldig een gat in de lucht.
Zo dat is dan ook weer een zorg minder, ik neem de Visums in ontvangst en de mevrouw wenst mij nog een prettig verblijf in Ozzieland toe, waarvoor ik haar hartelijk dank.
Ik kijk nog even of er nog fleecejacks in de winkel hangen, en ja hoor die hangen er bij bosje's maar de prijzen die ze er voor vragen zijn exorbitant hoog dus laat ik ze mooi hangen.
Omdat ik toch nog even wat doen moet op de boot ga ik maar even via Dokkum terug om nog even bij de wissel en bij MAX langs te gaan.Bij de wissel is er niks wat mij boeit maar ik neem nog wel even een zak met sportkoeken mee, en ga dan nog even bij MAX langs, en rommel weer even in de bakken met computerspullen het lijken wel grabbeltonnen maar er zitten vaak leuke dingen tussen ook nu vind ik er een stekker voor de hele wereld en ook nog eens supercompact, ook een combi van USB met Kaartlezers en een nekkoptelefoontje, die ik op dit moment aan het uitproberen ben, het ding past perfect in mijn oren beter dan die losse dingen die vallen er steeds uit en zitten nooit goed.
Dan vertrek ik naar Dokkumernieuwezijlen om de boot vorstvrij te maken, ik draai alle kranen open en zet de drinkwaterpomp aan en ja hoor daar komt nog heel wat water uit het systeem, ook draai ik de schroefje's uit de impellerpomp los en daar loopt nu ook het nog overtollige water uit.Na enig zoeken vind ik ook de door mij als vermist zijnde USBstick weer.Ik kijk nog eens even rond, maar er schiet me niets meer te binnen en ik sluit de boot af, als ik van de ladder afstap zie ik dat ik de lichten van de auto heb laten branden dat is stom, nu maar hopen dat ie nog start.
Ik stap in en draai de sleutel op contact, maar als ik de startknop indruk gebeurt er niets, daar zijn de rapen gaar, ik probeer de claxon maar die doet het perfect, dus kan het niet de accu zijn, dus de motorkap los en kijken zo te zien is de draad voor de startmotor niet onderbroken, maar ja wat is er dan aan de hand toch maar even horen of het relais van de gastoevoer het wel doet, en ja hoor geen klik te horen dus zal de zekering wel kapot zijn.
En ja hoor de zekering is kapot, nu maar eens even zoeken in het dashbordkastje maar daar liggen alleen maar van die ouderwetse porceleinzekeringen en ik moet een moderne hebben, enfin na enig zoeken vind ik er eentje, dus zet ik die erin en ja hoor het klikt weer tussen hem en mij, nu eens kijken of ie wil starten.Een druk op de knop en hij loopt, zo nu nog even naar de havenmeester om de laatste post en dan weer op huis aan.
Als ik thuiskom zet ik gelijk koffie en bekijk mijn mail,Ava heeft al gereageerd met praise the Lord dus dat zit wel goed.Als ik op mijn horloge kijk zie ik tot mijn schrik dat het al 18:16 is dus stop ik nu met schrijven en ga koffie drinken.Dan komt om 18:30 Aafke binnen die heeft haar tijd weer verpraat en kan niet klokkijken.
Ze gaat snel soep maken en met het eten bezig, want we gaan straks nog even naar Jan en Anneke voor een bakje koffie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten