pageviews

woensdag 28 september 2011

De eerste Kangeroo's

Ook vanmorgen waren we niet zo vroeg uit de veren, eerst werden we wakker om 03:30 en konden we al niet meer slapen, en toen we dan toch eindelijk wat waren weggedommeld ging opeens de Ipad af met een Skype verzoek van Jan Martin, ondanks de op dat moment slechte verbinding waarbij er veel werd afgehakkelt hebben we redelijk met elkaar kunnen praten.
Na het ontbijt, stelt Saskia voor om met ons naar een van de vele Nationale Parken te gaan.
We vertrekken om ongeveer tien uur en als we dan na veel bochtenwerk de berg op zijn gereden gaan we eerst koffie drinken met gebak erbij, terwijl we zitten te koffiedrinken voel ik zo nu en dan een drup op mijn armen en hoofd vallen, het zal toch verdorie niet beginnen te regenen!
We besluiten om eerst maar even in de winkel te kijken die spullen verkoopt waaruit mede het onderhouden van het park word betaald, ook moesten we bij de ingang 11 dollar p/p betalen maar Saskia heeft een jaarkaart gekocht, zodat zij er zelf ook zo nu en dan naar toe kunnen.

Lt
Wanneer we weer uit het winkeltje komen, waar we wat souvenirs hebben gekocht is het harder gaan regenen, en daarom gaan we maar verder met de auto, ik zit nog maar net of er komen wel een stuk of tien kakketoes aan vliegen en ze gaan vlakbij ons landen, ik stap dus vlug weer uit om ze op de foto te zetten.
Ik weet niet hoe dicht ik bij ze kan komen, want ik heb geen idee hoe schuw ze zijn, maar ze blijven gewoon zitten, als ik wil kan ik er zo eentje pakken.
Ze zitten vlak bij een soort afdak, en als ik er dichtbij kom zie ik dat er twee mensen in zitten te eten en die voeren de Kaketoes, dus is het geen wonder dat ze zo tam zijn en niet wegvliegen.
Ook de bloemen zijn hier prachtig totaal anders als bij ons en ook de kleuren zijn feller en uitbundiger en op de planten zitten veel op denneappels lijkende zaaddozen die flink groot zijn.
Ik stap weer in de auto en we gaan nu een eind hogerop waar Kangeroe's zijn gespot, na een kwartiertje zijn we boven en gaan naar een gebouwtje waar allerlei dingen zijn uitgestald zoals oude afgeworpen huiden van slangen, zaaddozen van verschillende planten en ook wapens en andere dingen van de aboriginal's.
Het word weer wat droger en dus kunnen we nu een wandeling maken om te zien waar de Kangeroe's uithangen.
Opeens zien we ze lopen en gaan er voorzichtig op af want je weet maar nooit, ik heb weleens gezien op TV hoe ze kunnen trappen en dat is niet mis.
Maar ze zijn aan mensen gewend en we kunnen erg dichtbij komen.
Nadat we de kangeroo's uitgebreid hebben gefotografeerd, gaan we weer op huis aan want de
caravan moet nog worden ingepakt, en dat heeft nogal wat
voeten in aarde aangezien er nogal het een en ander mee moet, we zitten niet in de bewoonde wereld maar in de Bush Bush.
Ook moeten we nog wat laatste boodschappen doen.
Als het etenstijd is, blijkt dat er al zoveel ingepakt is dat we eten moeten halen bij de Chinees, wij bestellen kip met nog wat, want de Chinees is anders dan bij ons
Als Saskia terug is van de Chinees met alle heerlijkheden, kom ik er achter dat de rijst hetzelfde is als bij ons, maar zit er hier en daar een garnaal tussen.
Ook is er lamsvlees bij, maar daar houd ik sowieso niet erg van, en ook nu niet.
Er is ook nog een bakje met gesneden reepje's biefstuk bij dat zoetig maar tevens ook erg pittig smaakt.Het bakje met gesneden plakken kip en een soort sperziebonen is ook erg lekker maar geef mij de Nederlandse Chinees maar.
De hele avond na het eten word regelmatig afgewisseld met chatten en videobellen via Skype met John en Marina, Silvia en de kinderen, en ook nog even met Henk en Martha van Berend.
Marina stuurt ons nog even een paar jaloersmakende foto's vanuit een zonnig Harlingen, en wij moeten het hier doen met regen en harde wind.
Laten we hopen dat het morgen beter word, anders word het afzien in de Bush Bush.
Zo en nu maar gauw naar bed, en dromen van zonnige stranden en mooie vrouwen.
Nee

4 opmerkingen:

  1. Super leuk die kangaroo en kakatoes.. ben zo benieuwd naar alle foto's..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat jullie goed aangekomen zijn daar en nog van harte gefeliciteerd met tante Aafke's verjaardag! Hier gaat alles goed, het is erg mooi weer. Jullie nog veel plezier dit weekend op kamp, en doe de groeten maar namens ons allemaal

    Groeten, Ruben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja, zou ome piet me even accepteren willen op skype, ik heb een uitnodiging verstuurd ;)! Of anders kan ome piet mij ook wel even toevoegen, m'n gebruikersnaam is: ruben-akse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey pa en ma, heb vandaag een vrouw uit australiƫ geknipt, haar ouders waren ook geemigreerd en haar man ook eerst in Queensland en nu wonen ze in Perth, weer heel toevallig dat jullie daar zijn en die mensen in nl..
    Liefs john en Marina

    BeantwoordenVerwijderen