pageviews

dinsdag 22 mei 2018

Zondag 20 mei een dagje achter de spijker met mooi weer.

Vandaag maken we er een rustdag van, om te overdenken wat we gaan doen met ons windmolenproject en met onze blauwe walm verspreidende motor, die erg beroerd loopt wanneer hij nog koud is, eenmaal op temperatuur is er niets aan de hand en loopt het motertje als een zonnetje.
Terwijl Aafke buiten in het zonnetje gaat zitten, met een laag smeersel op haar gezicht en de rest, ga ik eens even op internet aan het grasduinen over windgenerators en over info over versleten klepstelen, en klepgeleiders.
Na enig rekenwerk en logisch nadenken bestel ik toch maar bij "Ocean Chandlery" een nieuwe windgenerator van het merk Rutland en dan het nieuwste model de 914i die door een slimme techniek 30% meer opbrengst geeft dan de 913 die ik nu al weer vele jaren heb en die veel stroom heeft opgewekt aan boord. Het andere probleem is een kwestie van wat is wijsheid, want het is behoorlijk wat werk om de cilinderkop van de motor af te krijgen vanwege de lokatie van de motor, die in ons geval onder de kajuitingang is geplaatst.
Omdat we voor de door mij bestelde windgenerator toch naar Franeker moeten deze komende week is het mischien wel verstandig om er daar maar een zitting van te hebben, want ik schaam mij zo langzamerhand dood als ik met zo'n kwalmkast de haven uit pruttel.
Morgen maar eens kijken waar we naar toe gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten