pageviews

woensdag 22 mei 2013

Verwaaid in Marstal op Woensdag 22-05-2013

Vandaag blijven we liggen in Marstal want het is echt takkeweer, het waait hard en het regent jonge katten, we komen er dan ook laat uit en ontbijten uitgebreid het is binnen heerlijk als je de wind en de regen over hit schip hoort gaan.
Dan doe ik vervolgens de kachel aan, want het is hier maar 12 graden in de boot, en we hebben gelukkig genoeg gas aan boord om de kachel zo nu en dan aan te doen.
Even later vraag ik Aafke of de kachel het wel doet, en dan blijkt dat hij niet meer blaast, ik denk Pis dat heb ik gisteren ondekt dat Pis Deens is voor Shit.
Als ik bij de regelknop van de kachel kom zie ik dat er geen spanning op staat want het controlelichtje is uit, eerst kijk ik of er geen hoofdschakelaar per ongeluk uit is geschopt want dat komt wel eens vaker voor ze zitten namelijk alledrie onder de trap en dat is een niet zo goede plek en ik zal daar altijd nog eens iets voor maken dat het niet meer mogelijk is om ze uit te schoppen.
Ik ga daarna eens kijken op het schakelpaneel of daar ook één van de automatiche zekeringen uit is gegaan maar dat blijkt niet het geval, dus moet ik het verderop zoeken, net als ik geconstateerd beb waar het probleem zit, het blijkt dat er een stekkertje los zit en dat heb verholpen, roept Aafke mij
Ze heeft even door het raampje van het ingangsluik gekeken en ziet dat de lijn die er voor zorgd dat je niet tegen de buurman aan komt bij het aanmeren onder onze schroef zit van de buitenboord motor.
Dus ga ik het trapje op om te kijken en loop volop met mijn hoofd tegen het maar halfopenstaande luik aan, ik stuiter terug vanwege de klap op mijn toch al zeer doende nek, dat ik niet kon zien dat het luik maar halfopen was komt door het zaklampje dat ik op mijn hoofd had en daardoor zag ik niet goed wat er boven mij was, ik ruk het klereding van mijn hoofd en gooi het met een knal tegen het plafond aan, het ding spat in allerlei stukken door de kajuit, ik weet dat het niks helpt maar zo reageer ik nu eenmaal, <#%}{+£$¥. GRRRRRRRR,!!!!.
Gelukkig doet de kachel het weer, maar ik ga eerst maar effe zitten vanwege alle consternatie.
Het is nu al weer halfvijf en ik ga nu de reparatie afmaken want de kabel die voor de stroom zorgd van de kachel is iets te kort en als er spanning op komt doordat ik het schakelpaneel open is de kans groot dat het weer kan gebeuren, dus morgen maar weer verder met onze wederwaardigheden.
Aafke komt net naar binnen, ze heeft de gastenvlag van Duitsland vervangen door die van Denemarken, het was net even droog om dat te doen.
Oant Moarn.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten