pageviews

woensdag 22 mei 2013

Maandag 20 mei Kiel naar Schleimunde

Vanmorgen word ik wakker om 06:30 effe de geit verzetten, en gauw weer het hol in, maar om 7 uur geklop op de boot, das ist der hafenmeister natúrlich, en ja hoor ik kom eruit ga de trap op met mijn portemonee, en vraag of hij 10 euro wil hebben hij antwoord ja gerne, en dus geef ik hem een briefje van 10 euro hij geeft me nog even door dat de code van het toiletgebouw 4711 is en ik denk wat is dat een bekend getal, en even later weet ik het, 4711 is het nummer van Keuls water Colgne dus, wel goed gevonden vind ik het heeft alles te maken met een lekker fris luchtje uit het verleden.Het is trouwens voor de Heren 4712.
Ik kruip maar weer achter Bornholm want het is nog te vroeg om op te staan, als we weer wakker worden is het inmiddels al over elfen jemig zeg dat was nu ook weer niet de bedoeling, we spreken af om eerst maar effe te ontbijten en dan te douchen.
Als we dan een poosje later bij het toilet gebouw zijn is er logischerwijze een Heren en een Dames afdeling, ik toets 4711 in en jahoor de deur gaat van het slot, en ik zeg tegen Aafke dat zij hier moet douchen, en ik ga wel naar de andere kant van het gebouw.
Als ik halverwege ben hoor ik Aafke roepen dat dit de Herenkant is want er zijn pisbakken, ik loop terug en ja waarachtig er zijn urinoirs, ik zeg dan ga ik hier en dan ga jij maar naar de andere kant, maar daar wil Aafke niets van weten, ze zegt kun je mooi even mijn rug wassen, ik denk gelijk ook aan andere bezigheden maar dat kan ik wel uit mijn hoofd laten stel je voor dat er een of andere lul binnenkomt dat kunnen we niet maken.
Als ik na veel gedraai aan de kranen eindelijk een stand gevonden heb waardoor ik niet naar het brandwondencentrum hoef is het heerlijk, en ik blijf er lekker een flinke poos onder staan, als ik daarna de kraan dicht doe hoor ik Aafke gillen van het word hier gloeiend heet, realiseer ik mij dat de kranen elkaar beinvloeden doordat ze op dezelfde heetwaterleiding zijn aangesloten, nou dat is een mooie domme constructie wat ik eigenlijk niet verwacht van de Duitse punklichheid.
Enfin we zijn weer schoon en dat zonder Eau de Cologne


























Als we aan boord komen, doen we eerst een bakje, en gooien dan los,er komen net op dat moment





wel 20 jachten uit de sluis, die allemaal dezelfde richting uit gaan, ik kijk of er nog St Petersburggangers bij zijn maar dat is niet het geval.
We besluiten om naar de schlei te gaan want daar wilden we al eerder eens kijken, de vorige keer waren we in Maasholm wat een stukje verder ligt maar mischien is nu plaats in dat kleine haventje.
Nadat we twee uurtje's gezeild hebben, moeten we vanwege geen wind meer het oliezeil weer aanslaan.
Als we dan na 2/12 uur gemoterd te hebben een plaatsje in het Haventje hebben gevonden kunnen we alleen via de buren waar we langszij liggen aan de wal komen want de box waar wij inliggen heeft geen steiger, mischien binnenkort wel want ze zijn bezig om de haven te herinrichten zo te zien, want er is midden in de haven een kraan bezig om palen eruit en er weer in te zetten, wel wat laat eigenlijk.
Omdat er verder weinig te beleven valt kijken we s'avonds maar TV er is een oude westernfilm voor uit de jaren 60 dus allemaal bekende spelers, helaas is alles nagesinchroniseerd en dat vind ik persoonlijk drie keer niks.
Om half twaalf vinden we het welletje' s en zoeken we onze kooi op.

























Geen opmerkingen:

Een reactie posten