pageviews

vrijdag 31 mei 2013

Dagje verwaaid in Klintholm


Zondag 26 mei 2013.

Vannacht begon het al wat te waaien en te regenen en toen we wakker werden vanmorgen om een uur of negen kwam het bij bakken uit de lucht en ook stond er een harde bries, ondertussen had ik al even op windfinder gekeken via de telefoon en die voorspelden voor Mön een windkracht 6 -7 Bft, dus geen weer om te zeilen dus hebben we vandaag een verwaaidag.
Voor morgen zijn de voorspellingen beter S-E 3-4 Bft en later op de dag mer E maar dat is geen probleem, we proberen om morgen  27-05-2013 naar Ystad te zeilen in totaal 56 mijl dat word dus vroeg op of laat binnen, dus eerst maar even zien of het weerbericht klopt.
S'middags klus ik nog wat o,a de lat in de motorruimte om het zijluik waarvan het geluidabsorberende schuimrubber ondanks dat het geweldig plakt op een of andere manier toch los is geraakt, en met behulp van een lat wil ik het vastdrukken tegen de wand van de motorruimte.
Aafke is ondertussen even tussen de buién door naar de dorpswinkel geweest, maar helaas was ze een uur te laat hij was maar tot twee uur open, nou voor morgenvroeg hebben we nog wel brood en dus hoeven we niet met een lege maag het zeegat uit.
Ook doe ik nog een poging om onze Appie wat minder lawaaiig te maken hij kan wat te veel heen en weer in z'n blokkering, dat zullen we ook moeten afwachten morgen.
We gaan vroeg naar bed want we willen morgen eigenlijk om 06:30 de haven uit.



Verstuurd vanaf mijn iPad

2 opmerkingen: