pageviews

zondag 23 juli 2023

23-07-2023 Veregende dag in Søby.

Vandaag is het een dag waar niet veel over valt te schrijven, want het is hier grijs van water en we hebben vandaag de zon niet gezien.
We vullen de dag maar wat met naar de radio te luisteren en een boek te lezen, en Aafke zit druk te puzzelen, ik heb gelukkig een goed boek wat ik heb gekregen van een vriendin van Aafke uit Westergeest.
Om een uur of kwart voor drie beginnen we met het volgen van de formule 1 race in Hongarije, en dat duurt tot een uur of vijf en daarna gaan we er maar even uit om de benen te strekken want van dat zitten word je zo stijf als een plank.
We kleden ons tegen de regen, maar tijdens onze wandeling van een halfuurtje door het kleine dorpje hier blijft het waarrempel droog, ook maken we even een wandeling over de steigers en we liggen hier met vier boten uit Nederland.
Net als overal word er hier door kinderen gejaagd op krabben zoals je kunt zien in dit teiltje.



Deze struik vol bramen kwamen we onderweg tijdens onze korte regenloze wandeling tegen in het dorpje

De Brummels zijn hier nog niet rijp, maar onvoorstelbaar zoveel er aan zitten, we moeten hier eind augustus nog maar eens langslopen.

Omdat na 18:00 uur de havenmeester langskomt zijn we voor die tijd weer terug aan boord en maakt Aafke een kopje soep voor ons beiden klaar .i.p.v. een blonde rakker want het is echt snertweer, daarna gaat ze met het eten aan de gang en dat word ook alweer een gerecht dat je normaal in de herfst eet n.l.  
bruine bonen met spekjes en met mosterd erbij.
Normaal houden we van zo’n blik wel wat over maar nu gaat alles op, en ik krijg nog een beetje kwark met muesli, zelf neemt ze een appel als dessert.
Nu is het wachten tot de Havenmeester langskomt in de miezerige regen, en ik hoor hem aankomen en Aafke die kijkt voor de zekerheid nog even en ja hoor hij is bij onze achterburen uit Tholen met hun boot genaamd “Fen” wat ik een vreemde naam vind, dus zoek ik dat even op en Fen blijkt veel betekenissen te hebben o.a is het een jongensnaam en betekend Zekerheid.ik denk dat het wel past voor een naam op een boot.
Ik had in dienst een jongen bij mij op de kamer en dat was een Zeeuw die je altijd aansprak met “Hé Fentje”zijn voornaam ben ik kwijt maar zijn achternaam was van Bendegum, hij was net als ik chauffeur op een YP 408. In de opleiding reed hij er één Total löss tegen een boom, en in Assen nam hij bijna het hele hekwerk om de kazerne een keer mee op sleeptouw, en last but not least reed hij in Steenwijk bij het achteruitrijden de Fiat 600 van de kapitein plat, er zat geen raam meer in het kleine autootje, en toen was het einde verhaal want drie keer is scheepsrecht en dus werd zijn rijbewijs ingevorderd.
Kom ik ga verder lezen in mijn boek en de regen regent nog maar even door, moarn mar wer efke’s in i’t waar sjèn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten