pageviews

vrijdag 14 oktober 2011

Stuwdam voor Drinkwatervoorziening Sydney.

Het is vandaag Dinsdag, en we komen er pas om negen uur af, na het ontbijt gaan we met Anne naar de vlakbij gelegen stuwdam die de watervoorziening voor Sydney verzorgd.
Het water word vanaf de stuwdam naar een zuiveringsinstalatie gepomp, en daarna naar de stad getransporteerd om 4.5 miljoen mensen van water te voorzien.
Het is ons wel opgevallen, dat het water hier bij Peter en Anne beter smaakt dan bij Saskia, want die hebben chloor door het water en dat smaakt vies, wel hebben ze er een filter tussen voor drinkwater en voor koffie en thee.
Voor Anne is het ook allemaal nieuw want die is er al meer dan 12 jaar niet geweest, en in 2001 was er een grote bosbrand en die heeft de werkplaats en het bezoekerscentrum helemaal verwoest.
Voorheen was er een grote maquette waar je kon zien hoe alles werkte, maar nu zijn er in het supermoderne bezoekerscentrum allemaal aanraakschermen waar je informatie op kunt roepen door er met je hand of vinger aan te komen.
Helaas kunnen we niet in, en ook niet op de dam lopen want ze zijn nog steeds bezig met het herstellen van de brandschade.
Maar aankomende zondag is het een speciale dag en dan gaat de dam eenmalig open voor het publiek, helaas zijn wij dan bij Ava en Ralph in Gosford, zo'n twee uur rijden hiervandaan.
Na er een aantal uurtje's te hebben rondgelopen, gaan we verder naar het winkelcentrum om voor mij een prepaidkaartje voor de Ipad aan te schaffen, we komen uit bij Dick Smith, zoiets als de mediamarkt in Leeuwarden en ik koop daar een kaartje voor 30 Dollar en ik kan er voor 3GB mee Internetten.
We hebben erg veel werk om online te komen nadat ik het kaartje heb geplaatst, er moet eerst telefonisch contact worden opgenomen, gelukkig helpt Anne me hierbij en met z'n tweeën komen we er uiteindelijk wel uit.
Ik moet de IPad even een poosje helemaal uitzetten en het kan zijn dat het met een halfuur klaar is maar het kan ook wel 24 uur duren.
Opeens horen we een geluidje wat van de IPod afkomstig is en als ik kijk is Marina aan de lijn.
Het is dus binnen het halfuur al klaar en nu kunnen we tenminste overal in Australie internetten en ook dus Skypen met onze verbinding.
Als ik na ons geskyp met Marina eens kijk hoeveel het aan MB's heeft gekost blijkt dat het slechts 50 MB heeft verbruikt.
s'avonds speel ik met Pieter een partijtje Snooker in zijn hobbyruimte waar je ook kunt tafeltennissen en Darten.
Aangezien ik al drie jaar geen biljardkeu meer in de handen heb gehad is het dus geen wonder dat ik verlies, we spelen 5 keer en ik verlies twee keer en Peter verliest twee keer door bal 8 in een pocket te spelen, maar hij wint ook de 5 de keer dus is de stand drie tegen twee.
We drinken en praten nog wat en we gaan dan om 10:00 uur naar bed, we lezen nog wat en gaan dan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten