pageviews

woensdag 29 mei 2019

Dinsdag 28 mei 2019 middagje varen met de Klifrak

Vandaag zijn we te gast op de rondvaartboot Klifrak, i.v.m het 55 jarig huwlijk van Berend en Minke Akse, de oudste broer van Aafke.
Omdat ik nog steeds veel last van mijn oren heb, en dan met name het linkeroor doe ik mijn Russische bontmuts maar weer op want die bedekt mijn oren perfect en dat is echt wel nodig met de koude wind die er staat.
Gelukkig schijnt vandaag in ons deel van Nederland de Zon uitbundig, terwijl in de rest van het land op plaatsen veel vocht naar beneden komt.
We waren mooi op tijd vertrokken, want met fietsen kun je lekke banden krijgen of andere vervelende dingen, maar wij arriveren bij de boot om kwart over twaalf, en het vertrek is gepland om 12:45.
We zijn dan ook de eersten, en de rest komt allemaal zo'n 10 minuten voor vertrek, zoals meestal het geval is vertrekken we later dan gepland, want Geert en Diana zijn wat later door het één en ander, en Bonne en Lilian komen, heb ik begrepen heel misschien nog aan het eind van de middag want een broer van Lilian is plotseling overleden, en daardoor kunnen ze er niet bij zijn vanmiddag. Ook Dick en Joy zijn er ook niet omdat Dick geen vrij kon krijgen van zijn baas, hij is taxichauffeur en vandaag is er een landelijke staking van het openbaar vervoer, en ze verwachten vandaag daardoor veel drukte voor taxi's.
Het word een mooie middag, mede door het prachtige weer en er drijven allemaal mooiweerwolkje's boven ons vandaag, ook is dit gebied erg mooi om doorheen te varen.
De catering voor vandaag is verzorgd door Henk Akse van "AkseCatering"  en ik moet eerlijk zeggen dat het buitengewoon goed geregeld was voor de inwendige mens.
Om goed 18:00 uur zijn we weer terug op de Galamadammen, en om halfzeven zitten we al weer op onze aanelkaar gelaste buizen van alluminium, met hulpmotor en na een halfuur trappen zijn wij alweer in Workum.









Het 55 jaar getrouwde paar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten