pageviews

donderdag 15 augustus 2019

Dinsdag 13-08-2019 Van Skarø naar Faaborg in de regen.

09:00 uur is het wanneer we uit onze kooi komen, en dan gaan we nadat we ons ontbijt achter de kiezen hebben eens in het weer kijken, want tot nu toe regent het eigenlijk constant.
Na op wisuki te hebben gekeken zou het om 11:00 uur droog moeten worden voor pakweg 2 uren en die tijd hebben we net nodig om vanaf Skarø naar Faaborg te komen.
Het word echter wat later en om halftwaalf maken we los van de moorring en varen we op de motor eerst een stukje terug om buiten onze beschutte baai te komen en na 10 minuten richten we de steven naar een 3,5 mijl liggende groene boei die vlakbij Avernako ligt op een koers van 270 graden, vanaf dat punt kunnen we in één keer koers zetten naar Faaborg.
En zo moteren we een goed halfuur tot we die boei hebben bereikt en rollen we de Genua af.



Onderweg krijgen we te maken met een aantal buien die we voor een deel kunnen ontwijken doordat we dus eerst 270 graden hebben gestuurd, en ook moeten we nog een klein slagje zuidwaarts maken, maar dat hield ons in dit geval wel vrij van een flinke regenbui.
Het laatste stuk houden we het gelukkig droog en om twee uur varen we in de stadshaven een box in, en gaan dan eerst even een broodje eten voor we de stad gaan verkennen.
Omdat we er nog niet zeker van waren of we hier wilden blijven wacht ik nog even tot de hele bemanning weer compleet is, en dat duurt nogal lang en de dreiging van regenbuien begint ook weer en voor mij staat het wel vast dat we hier blijven.
Wanneer Aafke op een gegeven moment weer terugkomt aan boord zeg ik tegen haar dat we hier blijven en dat ik naar de automaat ga om een sticker te halen voor het havengeld.
Dan ga ik gewapend met beurs en telefoon richting wal, waar een bord staat die aangeeft waar ik de betaalautomaat kan vinden, na enig zoeken op de kaart vind ik er drie, en kijk even welke het meest nabije is.
Ik kies diezelfde die bij de speeltuin is, waar ik uit de verte al kan zien wie er daar aan het spelen zijn, het is Marina met haar drie kinderen en wanneer ik er langs loop gaat er al een geschreeuw los van Opa ! Opa ! na wat geknuffel, zeg ik tegen Marina dat ik naar de betaalautomaat ga, en ga dus even een slag om de havengebouwen heen maar vind geen automaat en ik kom weer bij de speeltuin uit.
Ik zeg tegen Marina dat ik het ding nergens kan vinden, en zij zegt ben je daar dan al geweest terwijl ze wijst op een gebouwtje waar bordje's aan hangen met wc, showers e.d .
Ik zeg ja daar ben ik wel langsgelopen, maar aan de andere kant ervan.
Wanneer ik terugloop en de andere kant omloop vind ik een hokje van 1m2 waar de automaat verstopt zit, en er is nergens een bordje dat naar de automaat verwijst.
Ik betaal, en loop weer terug naar de boot en plak de sticker aan de preekstoel, en dan reikt Aafke mij al een blonde rakker aan die ik natuurlijk graag aanneem.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten