pageviews

zondag 11 augustus 2019

Zaterdag 10-08-2019 Verwaaid in Lundeborg.

Na een onrustige nacht, waarbij het knerpen van de landvasten nog de grootste oorzaak hiervan was worden we tegen halfnegen wakker en na ons nog een keertje te hebben omgedraaid gaan we er om negen uur toch maar uit.
Na het ontbijt kijk ik eens even naar het weer, maar dat ziet er niet erg aanlokkelijk uit in de richting waar wij naar toe willen is het nogal diezig en of dat nu motregen of iets anders is valt moeilijk te constateren.
Ik kijk voor de zekerheid nog maar even op windfinder pro, en zie dat er 100 procent kans is op regen de komende uren, niet in grote hoeveelheden waarschijnlijk, maar niet prettig om in te varen en ik zeg dan ook tegen de bemanning dat we hier vandaag maar beter kunnen blijven.
Ze vinden het niet erg, want voor de kinderen is het hier wel uit te houden op strand en speeltuin en ik heb ook nog wel wat dingen die gedaan moeten worden.



Terwijl de kinderen nog even naar de speeltuin gaan, blijven Aafke en ik aan boord en Aafke wil de bedden er even uit hebben te luchten, en ik ga even het log schoonmaken, want dat doet het al dagen niet meer, dus draai ik het geval waar het paddlewheel in zit los, en met de dummy in de ene en de gever in de andere hand wissel ik ze snel om, en dat gaat deze keer erg goed.
Als ik het paddlewheel bekijk zie ik het bijna niet meer zitten, zoveel aangroei zit er aan geen wonder dat het ding er de brui aan gaf.


Het paddlewheel is door de aangroei bijna niet meer te zien.

Na het zaakje goed schoon te hebben geborsteld en geschrabt zet ik het er weer in en ook dat gaat weer zonder al te veel wateroverlast, na de boel te hebben drooggemaakt ga ik verder met de volgende klus, het ontdooien en schoonmaken van de koelbox want het vriesvakje heeft nogal wat ijsvorming en daardoor moet de compressor te vaak draaien om alles koud te houden en omdat de koeling bij ons aan boord de grootste stroomvreter is het nodig om dit op tijd te doen.
Het geeft wel veel werk want het ding moet helemaal leeg en daarna moet alle ijs ontdooien en het water daarvan moet ook weer worden opgeruimd, we zetten er wel altijd een afwasbakje onder, en de rest dwijlen we op, ook kan het via een slang weglopen in het bilgeputje.
Nadat de boel ontdooit is en de koelbox van binnen is schoongemaakt, ga ik eerst nog even wat blikken bier onder de vloer vandaan halen en in de koeling doen.
Ik vind nog 34 halve liters onder de vloer waarvan er een lek is geraakt, maar gelukkig niet heeft gelekt, er mist maar een heel klein beetje uit en nadat ik de andere 33 in de koelling heb gedaan maak ik het blik los met de bedoeling om het op te drinken, helaas is de smaak niet zoals het normaal is en dus giet ik het maar met tegenzin door de gootsteen.
Dan plaats ik de hele bubs weer terug in de koeling en maak de vloer ook weer dicht tot vanavond, want dan gaan alle door Marina bijelkaar gezochte stenen op de plek waar eerst het bier lag opgeslagen.
Ondertussen is het al halfzes en dus tijd voor wat goudgeel spul en dus haal ik er maar weer eentje uit de koelling te voorschijn en ga lekker buiten zitten lezen in mijn boek.



Op het laatst is het al halfzeven en word het wel eens tijd dat de bemanning terugkomt aan boord, en dan gaat opeens de telefoon.
Het is Marina die vraagt of ik ook trek heb in fish and chips, nou dat klinkt mij wel goed in de oren en dus zeg ik dat ik er per omgaande aankom.
Ik kom precies op het goede moment en kan bijna gelijk aanvallen, de fish blijkt te bestaan uit gefileerde scholfilet en de chips zijn totaal anders dan bij ons ze zijn namelijk hol van binnen en ze hebben er flink wat zout op gestrooid, en dat had wel wat minder gemogen vind ik, gelukkig is de salade en de remouladesaus een goed blusmiddel, en er blijft dan ook bijzonder weinig over van alle volle borden, want ook de kinderen hebben het meeste wel opgegeten.
Thuisgekomen nemen diegenen die dat willen  nog een toetje na, en dan gaat de jeugd linia recta naar kooi.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten