pageviews

maandag 19 augustus 2019

Zaterdag 17-08-2019 van Ærøsund naar Fynshav.

Na ons erg rustige, en karige ontbijt want er zijn vijf bemanningsleden vertrokken gisteravond, en we hebben vanmorgen nog maar vijf sneetje's brood voor ons tweën ter beschikking, haal ik de fiets uit één van de Barbequezakken die bij de grannybars bij de mast staan, en zet het zadel en de accu erop.
Het plan is om naar de campingwinkel te gaan die een kilometer of drie hier vandaan is, het is nu zo goed als droog en gelukkig staan er bordje's met een caravan en met een richtingspijl erop die me de weg wijzen er naartoe.
Daaraan gekomen blijkt er een treffen van Berner Senner honden te zijn en het is daadoor nogal druk in de winkel en de kantine, na mijn fiets te hebben geparkeerd en op slot te hebben gezet ga ik de winkel binnen, om te ontdekken dat de keuze van brood erg beperkt is, er liggen zegge en schrijve nog twee van die loodzware roggebroden en nog één witte toastbrood op de plank en die neem ik dus maar mee, want hier is verder geen winkel in de buurt.
Nadat ik weer terug ben op de boot ruimen we onze fietsen op door ze weer op stal te zetten in de voorpunt van de boot.en daaarna is het voor ons wachten op een beetje wind, want het is heel licht weer deze morgen.
Ik had op Wisuki gezien dat er tegen een uur of twee wat wind zou komen en dat blijkt aardig te kloppen en zo varen we om 20 over twee de haven uit.
We moteren het eerste stukje want dat is niet bezeild, en na twee mijl gaat de motor uit en het grootzeil omhoog, gevolgd door het afrollenvan de Genua.
Er staat een wisselvallig windje en toch lukt het ons om zo hoog mogelijk aan de wind met een grote boog precies bij Fynshav op het eiland Als uit te komen.

We vinden nog een plekje vlak achter deze viskotter.

Om zes uur varen we de haven binnen, vinden nog een vrije plek vlak achter een viskotter die nu dienst doet als hengelsportvisboot en na het maken van schoon schip, gaan we nog even lekker in het zonnetje zitten in de kuip, het eten doen we later wel, want dat is voor vandaag nog een flink restant van de spaghetty van twee dagen geleden.
Na een bezoek aan de automaat bij het haven kantoor, is het dan ook al acht uur wanneer we klaar zijn met eten, en de rest van de avond brengen we door met lezen, ik had nog een boek van Marina die ze had meegenomen van huis en dat bleek weer een erg spannend verhaal te zijn.
We maken het vanavond niet laat en gaan dan ook voor ons doen vroeg naar kooi.


Een mooie zonsondergang in de haven van Fynshav.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten