pageviews

donderdag 1 december 2011

Richard&leanne

Vandaag begint bij Aafke de dag eerder dan bij mij.
Om zes uur zijn de beide Dames al aan de wandel, en ook zijn ze al wezen zwemmen, voor ik mijn ogen open heb gedaan.
Als ze dan om 8 uur weer terug komen, neem ik snel een shower, en daarna gaan we ontbijten.
Daarna gaat Aafke met Jetje foto's bekijken van hun rondreis helemaal Australië rond, ze reden 21000 km in 5 maanden.
Ik ga mijn eigen foto's bewerken, want de datums op de foto's staan op een hinderlijke plek, en dat probeer ik te verbeteren.
Ik kan het niet laten om ook zo nu en dan met Aafke mee te kijken, en dan doe je niet veel in een uurtje.
Ook ga ik Ralph even helpen met het opzetten van een Skype account.
Het lukt vrijwel meteen, en als alles dan geinstaleerd is gaat Ralph iemand opbellen die in zijn contacten staat.
Hij heeft direct beeld en geluid, maar even later valt de verbinding weg.
De oorzaak ligt aan de andere kant, er was iets met de camera.
Even later belt de andere kant weer , maar nu zonder beeld.
Nu alles werkt, ga ik weer verder met mijn eigen foto's.
Na een korte lunch om een uur of halftwee, gaan we naar de dochter van Ralph en Jetje, omdat hun zoontje Joél vandaag vijf jaar word.
Het is op het moment dat wij in de auto stapten, ontzettend hard gaan regenen, en er staan dan ook al gauw grote plassen water op de wegen, en als we er door rijden spuit het water hemelshoog.
Als we daar aankomen, hebben we gelukkig twee umbrella's bij ons, want anders waren we sijknat geworden.
Leanne is druk bezig met het maken van een taart, het word er eentje van Legoblokken.
Helaas gaat het niet zoals het zou moeten, en de taart smaakt dan ook beter, dan dat hij er uit ziet.
We spelen wat met de kinderen, en dat zijn er in totaal zes, vijf zijn er van Richard en Leanne, en de andere is Thomas waar we eergisteren bij op verjaardag waren.
De jongste heet Esther en is net één jaar, en dan is er Thimotie van drie jaar, en Joel die vandaag vijf word, en dan zijn er nog twee meisje's een van 7 en een van 9 jaar oud.
Het is een gezellige boel zo met elkaar, maar ik moet er niet aan denken dat ik er de hele dag op zou moeten passen.
We worden zelfs gevraagd om te blijven eten, en dat lijkt ons wel leuk.
Maar de kinderen moeten eerst nog allemaal nog in bad, en dat is een heel gedoe.
Ook Richard is inmiddels thuisgekomen van zijn werk, hij is stadsplanoloog, en heeft zijn werk op loopafstand.
We eten Kentucky Fried Chicken met Patat en Salade erbij.
Na het eten gaat de hele schare naar bed, en wij praten nog een poosje door met Richard en Leanne over hun werk en de kinderen.
Om acht uur nemen we afscheid van deze kinderrijke familie, en gaan weer op huis aan.
Thuisgekomen doen we nog een bakje, en bespreken we de route die we morgen zullen maken naar Toowoomba.
Ondertussen is het tien uur geworden en we besluiten om maar naar bed te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten