pageviews

zondag 11 december 2011

Terug naar Mulgoa

Vanmorgen kom ik gebroken van bed af om zeven uur in de morgen, maar
snel naar de WC, en dan wassen en aankleden.
Ze liggen allemaal nog op één oor, en ik ga nadat ik aangekleed ben maar even een spelletje Mahjongg spelen op de Ipad.
Aafke is ook wakker, en gaat ook douchen en aankleden.
Om negen uur zitten we op Yvonne na allemaal buiten aan het brekkie.
Daarna is het de boel weer bijelkaar zoeken, en in de auto stouwen, en om halftien nemen we afscheid van de Fam: Blackie.
Ze komen mischien volgend jaar wel naar Nederland, als de bouw van het huis het toelaat.
We gaan terug naar Mulgoa via een weg die gebouwd is door convicts in de beginjaren toen men hier de gevangenen uit Engeland hier te werk stelde om lastige klussen te klaren.
Er zijn nog redelijk veel stukken van die 240 km lange weg in gebruik, al is er weinig meer van te zien door de asfalt die er bovenop is aangebracht.
Na een paar uur te hebben gereden over deze bochtige en in hoogte wisselende weg gaan we koffiedrinken
In een oud stadje.
Ik bestel maar weer vol goede moed Latté koffie en zeg erbij Hot Please.
Het duurt wel erg lang, maar deze keer is de koffie heet, en precies zo ik hem graag heb.
Als we klaar zijn, gaan Dirk en Ik een slag om door het stadje, en de Ladies gaan even naar de Loo.
Een tijdje later zien we ze in een winkeltje omsneupen, en Wij gaan een bezoekje brengen aan het oude Politiebureau.
Na een halfuurtje gaan we weer verder, en de omgeving is erg mooi om doorheen te rijden.
Als het dan lunchtijd is stoppen we bij een plaatsje met een oude pub, en we bestellen iets te eten met een biertje erbij.
Als wij het door ons bestelde Ploughmaster Shared lunchbord krijgen met allerlei beleg op een bord dat varieerd van kaas ham en artisjokken, olijven, tot Brie, blijkt het bijgeleverde stokbrood zo hard te zijn dat ik het er bij de korsten met een mes af moet snijde, wat mij maar met veel moeite lukt.
Ik houd mijn fatsoen, maar ik zou het terug moeten brengen naar de keuken.
Het erbij bestelde bier verzacht de pijn enigzins, maar ook deze keer zijn we weer in de mist terechtgekomen, de volgende keer beter de radarbeelden bekijken.
We vervolgen onze rit, en komen om half vijf in Mulgoa aan, en het is vandaag Zondag, en dus gaan we naar de dienst om vijf uur.
De Dominee staat ons bij de ingang op te wachten zijn naam is Terhorst en hij heeft maar één arm, en ik schud zijn linkerhand met mijn linkerhand.
Er zijn zo'n vijfentwintig mensen, en tijdens de dienst moet Aafke mij wel tien keer een elleboogje geven, want ik val steeds in slaap.
Na de Dienst praten we buiten nog wat na, met een aantal andere nederlandse emigranten.
Om zeven uur zijn we dan weer bij Dirk zijn huis in Mulgoa, en wij gaan weer naar ons eigen huisje hier.
Ik ga mijn mail proberen op te halen, want de Ipad heeft weer eens kuren.
Aafke duikt nog even de pool in, het water is eerst wel koud zegt ze maar net als altijd, als je er eenmaal door bent is het heerlijk.
Ik slaag er in na alle instellingen te hebben hersteld om de Ipad weer aan de praat te krijgen.
Na Aafke's zwempartij maakt ze ons wat eten klaar, en zij gaat wat puzzelen en ik zit mijn weblog te maken.
Ik kijk op mijn horloge en hoe kan het ook anders het is 23:11 en dus kap ik ermee, neem nog een port en dan naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten