pageviews

zaterdag 24 december 2011

Winkelen

Vandaag gaan we naar een klein plaatsje om te winkelen, het is ongeveer een uurtje rijden hiervandaan.
Na ons ontbijt, om een uur of halftien gaan we met ons vieren op stap, als we daar aankomen gaan we eerst maar even koffiedrinken, want ik viel op het laatst onder het autorijden steeds in slaap.
Na de koffie voel ik mij een stuk beter, en gaan we het dorpje verkennen.
Ik moet eerlijk bekennen dat er mooi en ook kwalitatief goed spul staat in deze winkeltje's, maar daar zijn de prijzen dan ook naar.
Op een gegeven moment splitsen wij ons af en gaan het museum in van het Courthouse, en de Lady's gaan verder met hun strooptocht naar leuke koopje's.
Als Peter en ik dan weer naar buiten komen, na ons bezoek aan het museum en de dames vlak tegenover het Courthouse treffen gaan we lunchen.
We houden het simpel, en nemen koffie en sandwiche's.
Dan gaan we verder met winkelen, en slaagt Aafke er in om voor elk echtpaar waar we geweest zijn iets te kopen.
Om een uur of vier vertrekken we weer om naar huis te gaan, en deze keer gaat het sneller dan de heenreis.
Als we hebben koffiegedronken, gaan we naar de Sportclub om daar te gaan eten, dan is Anne ook eens een keer vrij van koken.
Ook deze keer houden we het simpel, met Bier en een hamburger.
Peter en ik nemen er één met de Works, en de dames een gewone hamburger.
Dan gaan we weer huiswaarts, met een flink vol gevoel, want zo'n hamburger Works is toch wel een flinke hap.
Thuisgekomen gaan we het zwembad maar weer in, eerst maar in de Hotpool en die is goed heet, de damp slaat eraf.
Als ik erin stap beginnen mijn benen te prikkelen, en ik ga er meteen maar weer uit, verdorie dat is heet zeg.
Peter gaat ook even testen en die vind het ook te heet.
Hij gaat naar het hokje waar alles te regelen is, en pompt wat water vanuit het zwembad in de hotpool.
Als hij dan even later de temperatuur meet is die 37 graden, nou dat is onze lichaamstemperatuur en dat moet kunnen.
Dus stap ik er maar weer in, en deze keer is het wel heet, maar na even er in te hebben gezeten is het heerlijk.
Peter heeft ons allemaal iets kouds klaargemaakt en zo zitten we er meer dan een uur in, met de Jakouzie aan.
Dan vinden we het op het laatst wel genoeg geweest, want anders lossen we straks op.
Nadat we een warme douche hebben genomen, gaan we in pyama nog een poosje op het balkon zitten om naar de kikkers en de krekels te luisteren.
Ook drinken we nog een kopje koffie en gaan dan om goed elf uur richting bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten