pageviews

maandag 12 december 2011

Verlenging Visa

We worden wakker om kwart voor negen, en blijven eerst nog wat slaapdronken liggen, maar om negen uur gaan we er toch maar af.
Na het ritueel van Toilet, shower, en Brekkie ga ik bezig met het verlengen van onze Visum's, want die zijn maar drie maanden geldig.
Na enig zoeken in de papieren van onze Visum's kom ik het adres tegen van de site waar je het voor elkaar kunt maken.
Als ik dat adres netje's heb ingetypt, blijkt het verandert te zijn, maar er is een verwijzing gelukkig.
Als ik die dan heb geopend, lees ik het eerst maar eens goed door, want er zijn altijd wel wat addertje's onder het gras.
Het valt mee, en ik vind een formulier voor verlenging.
Als ik het dan op het scherm heb, zie ik dat het tussen 15 en 30 minuten moet worden ingevuld, nou dan mag ik wel opschieten!!.
Ze vragen je het hemd van de kont en ik moet sommige dingen snel opzoeken, want de klok tikt door.
Als ik dan alles heb ingevuld volgt er een betaling per creditcard, van hou je vast 260 Dollar per/persoon.
*+$}#].?!~<#grrrrrrrrrer zit niks anders op dan deze pil door te slikken, maar voor die 16 dagen extra vind ik het wel veel geld, enfin we zijn hier nu eenmaal aan deze kant van de globe en vooruit met de geit.
Ook voor Aafke doe ik hetzelfde, en stuur de boel via email weg.
Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat, want die lui bij de Douane zijn hier niet mak heb ik wel eens gezien op TV.
Ondertussen is Yvonne langs geweest terwijl ik midden in deze operatie zat, en ze wilde ons meenemen naar het dorp.
Aafke gaat maar alleen mee, want ik wil dit klusje klaren vandaag.
Dus Aafke en Yvonne taaien af naar Mulgoa om boodschappen.
Het zal mij benieuwen wanneer ze weer thuis komen.
Aafke had mij al koffie gebracht, en ik neem er nog maar een.
Om halfeen zijn ze nog niet terug, en maak ik voor mijzelf maar wat te eten klaar.
Tijdens de lunch kijk ik even naar het journaal uit Nederland via iets gemist, en zo blijf ik op de hoogte van wat er thuis allemaal gebeurt.
Verder is hier dan ook niet veel te beleven, en ik ga lekker lezen in mijn boek.
Om kwart over vijf hoor ik opeens iemand de voeten vegen op de mat bij de deur, en ja hoor de Dames zijn weer terug van hun uitstapje.
Ze zijn buiten het winkelgebeuren om, ook nog naar het kerkhof geweest, want Yvonne bedacht dat het vandaag de sterfdag van haar Vader was.
Buiten haar Vader, liggen ook Oom Eelke en Tante Syp hier begraven, en ook Roy de zoon van Ralph en Jetje die door een stom ongeluk met de fiets is omgekomen.
Die hebben in totaal drie kinderen verloren, van de zes die ze hebben gekregen.
Ik moet er niet aan denken dat zoiets kan gebeuren.
En daardoor zijn ze dus zo laat thuis.
Wij zijn uitgenodigd om vanavond bij Dick en Yvonne te komen Dineren.
Het is al na zevenen als Dick ons roept voor het avondeten, en we zitten lekker buiten in de met glas overdekte sérre.
Yvonne heeft erg haar best gedaan, en ik moet zeggen het is voortreffelijk.
We eten aardappelpuréé met sperzieboontje's en ook zijn er spruiten, die twee keer zo groot zijn als bij ons.
De zalmmoot die ze erbij serveert is flink aan de maat, en smaakt heerlijk.
Na dit hoofdgerecht volgt er nog een toetje met passievruchten en meloen, en vanille-ijs.
Na het eten bekijken we een ander Familieboek van de Reitsma 's, die door Henk Reitsma uit Putten is gemaakt.
Dit boek is uitgebreider dan het familieboek dat door Addie is gemaakt.
We drinken nog een kopje koffie, en hebben een gesprek over de toestand in de wereld, de crisis, en het millieu.
Om kwart over tien gaan we weer, na onze gastvrouw te hebben bedankt voor de heerlijke maaltijd naar onze eigen slaapgelegenheid.
Ik maak mijn weblog nog even af, en dan gaan we naar bedje Kooistra toe.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten