pageviews

zaterdag 3 december 2011

Rustdag

Vandaag houden we een rustdag, want van het autorijden zoals we gisteren hebben gedaan, word je toch wel erg moe.
We ontbijten vandaag pas om halftien, en koffiedrinken doen alleen Ralph en Ik, want de Dames zijn aan het shoppen voor het eten van vandaag en morgen.
Om halfeen zijn ze weer terug met volgeladen tassen, en even daarna als alles is opgeruimd, gaan we lunchen.
Jetje vraagt of ik wel een wrap wil, en dat lijkt mij wel een goede keus, en ik heb er geen spijt van, want het is echt heerlijk.
Na het eten ga ik wat met mijn foto's bezig en ik lees wat.
Aafke doet wat strijkwerk voor Jetje, en Ralph is wat dingen aan het doen op zijn computer.
Om half vijf komt Barbara op bezoek, en zoals afgesproken blijft ze bij ons eten.
Ondertussen hebben Mathew en Rachel hun zoontje hier gebracht voor de nacht, en hij vind het allemaal wel goed, het is zo'n lief kereltje, en hij is erg rustig.
Jetje heeft één of andere pasta gekookt met Brocoli als groente erbij, en Ralph heeft de steaks op de BBQ gehad.
Ze hadden van mij er wel wat langer op gemogen, maar ze zijn hier nogal gewend aan Rare.
Na het eten vertrekt Barbara om haar zus Ina van het vliegveld te halen.
Ook wij moeten opschieten, want er is vanavond zingen in de kerk.
Ik kleed mij snel om, en dan gaan we die kant uit.
We gaan naar de christelijke gereformeerde kerk, en het is maar een kleine gemeente.
Ik heb ze niet geteld, maar ik schat dat er ongeveer 40 personen in de kerk waren.
We zingen heel wat af, en zelfs Aafke kan meezingen in het Hollands, want het zijn allemaal dezelfde liederen als bij ons, alleen dan in het Engels.
Na het zingen is er koffiedrinken, en we komen er achter dat ook bij deze kerk veel Nederlandse emigrantekinderen zijn.
Ze komen uit Groningen, Friesland, en uit Overijsel en Gelderland.
De meeste van hen zijn hier al zo'n 60 jaar, maar ze spreken nog allemaal redelijk Hollands en sommigen ook nog Fries.
Om halfnegen zijn we weer thuis, en gaat Thomas naar zijn bedje toe.
Wij drinken nog een bakje koffie, en spelen nog drie keer Double Trouble, waarvan de Dames er twee van winnen.
Dan is het ook voor ons weer bedtijd, en we liggen om 00:00 uur op ons bed.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten