pageviews

dinsdag 1 augustus 2023

01-08-2023 Van Bagø naar Mittelfart.

Na twee dagen en twee nachten op Bagø, met erg wisselvallig weer en veel regen met harde wind, kunnen we vanmorgen losgooien, en we hebben er geen hulp bij nodig om onze box uit te komen, en dat was gisteren wel even anders.
We konden gewoon alle lijnen los maken en zo de box uitvaren zonder ook maar iets te raken.
We gaan vandaag naar Mittelfart want daar zijn John en Marina met hun kroost gisteravond laat gearriveerd met hun Camper, en vandaag gaan we elkaar ontmoeten in de jachthaven van Mittelfart.
We vertrekken om kwart voor tien uit de haven en er staat geen zuchtje wind dus brommeren we nadat we eerst om een ondiepte zijn gevaren een Noordelijke koers varen van 330 graden, en na een mijl of vijf gaan we pal noord varen, ook komt er waarachtig wat wind en even later denk ik er zelfs over om maar zeil te zetten.
Helaas pindakaas, gaat even later de wind weer liggen en dus brommeren we maar weer verder, wel pakken er zich zwarte wolken samen over een groot deel van de horizon en het lijkt erop dat het gaat regenen, dus zeg ik tegen Aafke, pak mijn jas, hoed, en laarzen maar vast, want dit houden we niet droog deze keer.



Even later sta ik geheel ingepakt achter het roer en ik zie de regen over het water naar ons toekomen en opeens zitten we er middenin en het water loopt van de rand van mijn hoed zo mijn kop koffie in, die ik net van Aafke aangereikt heb gekregen.



De bui gaat gewoon met ons mee, en het regent pijpestelen, ik hoop dat dit niet te lang gaat duren want anders weet ik niet of deze waxjas dat wel aankan.
Gelukkig gaat de regen over in motregen en even later word het weer droog, maar de volgende bui is alweer in de maak en dat duurt inderdaad niet lang meer en dan krijgen we nog een keer een partij water over ons heen.



Het blijft steeds dreigend maar er komt zo nu en dan ook een mager zonnetje tevoorschijn en dat merk je direct en even later ga ik mijn jas eerst maar even los doen want het word nu gewoon te warm en nog even later doe ik hem uit, ook de hoed doe ik af.
Het gaat een hele poos goed maar vlak voordat we de laatste 2 mijl naar de haven afleggen trek ik toch mijn jas maar weer aan, maar deze keer valt het mee de bui gaat net achter ons langs.
Dan krijgen we even later de haven in zicht, maar vlak voor dat we de haven binnenvaren begint het weer te regenen, niet hard maar het moet niet te lang zo doorgaan want dan worden we alsnog dweildoornat voor we aan kunnen meren.
Aafke heeft ondertussen Marina aan de telefoon en die zegt dat we door moeten varen tot aan de kraan die staat aan het einde van Bro 1  en Br 2 dus varen we daar snel naar toe.



John en Marina staan op de langssteiger en we gooien hun snel de landvasten toe en Aafke zet snel een spring op de middenbolder.
We liggen net vast en dan moeten we zo snel mogelijk zien bij de camper te komen voordat de bui echt alles loslaat, we zijn net op tijd binnen in de camper en doen onze jassen en hoofddeksels af.
Nadat we uitgeknuffeld zijn gaan we met ons allen aan tafel voor de lunch, en daarna gaan we onze door Marina en John meegenomen boodschappen bij elkaar zoeken als we dan zover zijn en het nog wat licht regent gaan we alles aan boord brengen en opbergen.
Wij spreken af dat wij de haven weer verlaten en hier tegenover bij het eiland voor anker gaan en hun gaan dan weer staan op de plek waar ze vannacht hebben gestaan met de Camper.
Na nog een poosje met elkaar te hebben bijgepraat aan boord gaan wij de haven uit en Novah gaat met ons mee te uitvanhuizen.



John, Marina en Ariana met Silvan gaan straks ook op weg naar de tegenover onze ankerplaats liggende Camperplek ze weten echter nog niet of ze daar weer gaan overnachten, maar dat zien ze nog wel.
Voor ons is het maar één mijl naar de andere kant en we liggen na wat geharrewar achter onze spijker, en even later zien we aan de andere kant de Camper aankomen en die staat even later aan het eind van een rijtje Campers die daar al geparkeerd stonden.
Het is nu vier uur en we gaan geen thee meer drinken, maar pakken een biertje en een glaasje wijn, wat chips en frisdrank voor Novah en gaan lekker in de Kuip zitten met ons drieën.
Laten we hopen, dat met hun komst ook het weer zich wat meer van de goede kant laat zien, want tot nu toe was het erg wisselvallig en te koud voor deze tijd.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten