dinsdag 2 juli 2019

02-07-2019 Nog maar een nachtje in Kiel blijven.

Vandaag blijven we maar hier in Kiel liggen, want het weer is erg wisselvallig, de wind is erg vlagerig en ook regent het zo nu en dan, dus doen we piano an vandaag.
Het is ook een stuk kouder dan de afgelopen dagen en de vooruitzichten zijn ook niet florisant te noemen wat de wind betreft, die staat bijna constant op 5 beaufort en zo nu en dan 6 pas donderdag verandert er iets dan gaat het afnemen naar 4 en dan kunnen we wellicht richting het noorden naar b.v. Maasholm en daar ergens voor anker gaan.
We wachten het maar even een paar dagen af, we mogen hier drie nachten blijven liggen en dat is wat ons betreft prima, we houden niet zo van drukke jachthavens en wij zijn niet de enigsten, het ligt hier bootje aan bootje en dat komt ook doordat er nu veel minder afmeer mogelijkheden zijn dan anders.
Vanmorgen even heerlijk gedouched hier, en daar hoef je ook geen stuiver voor te betalen en de toegangscode is al zo lang ik hier kom nog steeds dezelfde n.l: 4711 voor de heren en 4712 voor de dames. De meesten weten wel waar 4711 voor staat.
Om een beetje fit te blijven zijn we even een slag langs de kade geweest, en er is weinig verandert sinds vorig jaar, wel zijn ze nog steeds bezig met de sluis en zo te zien maken ze er geen haastklus van.
Vanavond hebben we de voetbalwedstrijd tussen Engeland en de United states gezien, en dat was mooi voetbal om te zien, jammer dat de Engelsen de penalty verprutsten anders had ik het nog niet geweten ze waren aardig aan elkaar gewaagd.
We kijken op de ipad en ik had van te voren de mb teller opnieuw ingesteld en direct na de wedstrijd gekeken hoeveel mb's er door waren gegaan en dat viel mij nog wel mee. Omdat de ipad een lagere resolutie heeft dan mijn telefoon scheelt dat enorm het waren slechts 361 mb aan data en ook 361 mb aan roaming, we hebben echter geen alternatief want digitenne werkt hier helaas niet, en al hadden we dat wel gehad dan was het hier mischien wel niet uitgezonden via digitenne.
Ik had nog een oude ontvanger mee moeten nemen dan had ik hier mischien DVB-T kunnen kijken met een ouderwetse antenne maar dan moet die wel verticaal staan opgesteld, anders ontvang je niks, mischien iets voor volgend jaar.
Het is al weer bijna twaalf uur en we gaan maar even weer een poosje plat.
Hier nog even een paar foto's uit de oude doos.

Net Denemarken.

Boegspriet

Nu is het een café waar je de tango kunt dansen, tenminste dat zegt Haukje.