pageviews

dinsdag 9 juli 2019

09-07-2019 Nog maar een dagje Mommark

Vanmorgen om halftien voor de bedden, en dan ontbijten, en dan is de halve dag al haast weer voorbij, nou we zijn er inderdaad niet vroeg af vandaag en dat heb je wel eens, dat je net als ik vanmorgen tijdens zonsopkomst uit de kooi komt om even een sanitaire boodschap te doen, en dan denkt het is nog maar kwart over vijf en dus ik duik er nog maar even een poosje in, en dat breekt je dan later op.
Enfin we gaan rustig verder met ademhalen, en ondertussen gaan we, nu we weer beschikken over een flinke hoeveelheid stopcontactstroom de boot even stofzuigen want dat is wel nodig met zo'n stofproducent als een pappagaai aan boord.
Nadat ik met het stofzuigen klaar ben, ga ik onze watervoorraad weer even op peil brengen, nou dat valt tegen want nadat ik op de steiger een kraan heb ontdekt die niet voorzien is van een slang, moet ik dus onze eigen slanghaspels uit gaan rollen voor het vullen, maar als ik dan met mijn haspels bij de kraan de boel aan wil sluiten, blijkt dat mijn wartel te groot is voor de wartel die op de kraan zit.
Dat is dus foute boel, en ik ga eerst nog even zoeken of ik ergens mischien een verloopwartel heb, maar na een halfuur tijd daarmee te hebben verprutst geef ik het op, en zit er helaas niets anders op dan heen en weer te lopen met onze losse yerriecan van 20 ltr en daar word ik dus niet echt vrolijk van.
Terwijl ik daar mee bezig ben komen er tussendoor ook twee Duitse jachten aan die ik, en ook later Aafke gaat assisteren bij het aanmeren, want de wind staat dwars op de boxen waar ze in willen gaan varen, en na veel geklungel met heen en weer varen om goed uit te komen bij de steiger waar wij op klaar staan om hen te helpen, hengel ik de eerste boot naar mij toe met de pikhaak, en de andere krijgt hulp van de schipper op de eerste boot die ons zijn voorste lijnen doorgeeft om vast te maken.
Na al dit gedoe er tussendoor ga ik verder met waterdragen, en na 14 keer heen en weer te hebben gesjouwd, hebben we weer 280 ltr drinkwater in de tanks en met het water wat er nog in zat zie ik op de meters dat alleen tank nr:1 niet helemaal vol is.
Ondertussen is het al twee uur geweest, en dus hoog tijd voor een bakje en een paar sneetje's brood, en na dat te hebben weggewerkt, gaan we de banden van de fietsen ook maar even wat bijvullen, dat gaat met drie banden goed met onze kleine compressor maar omdat er één ventiel bij is wat geen autoventiel is moet ik die met het handpompje op vier atmosfeer zien te krijgen wat ik dus niet kan controleren dus doe ik er maar op goed geluk 80 pompslagen in.
Omdat Aafke er op staat om nog weer te gaan fietsen, ga ik maar overstag en gaan we weer richting Ertebjerg en dan naar Blommeskobbel, we gaan daar niet het bos in, maar fietsen via een andere route terug anders word het te laat voor Marjanne en Arnoud die we graag tegen een uur of halfvijf uit willen nodigen voor een tegenbezoekje.


Een mooie boerenhoeve in Mommark.



Om vier uur fietsen we alweer Mommark binnen en ga ik eerst bij de kiosk langs om het havengeld te betalen, en dat is nu deze keer geen 170 maar 150 kronen.


Dit is een primitieve plek om de nacht door te brengen voor wandelaars of fietsers met kookgelegenheid erbij.

Hoewel het water nog maar 15 graden is spelen hier de kinderen al op het strand en in zee brrrrrrrrr.


Als we weer op de boot zijn belt Aafke naar Marjanne en een goed halfuur later zien we ze al aankomen op hun elektrische fietsen en even later zitten we met ons vieren gezellig in de kuip een biertje te drinken.
Aafke gaat even later wat pannenkoeken bakken en die peuzelen we later binnen op, waarna we later nog een softijsje gaan halen bij de kiosk, dan gaan we weer ieder ons weegs, en Majanne komt later nog even wat folders, en fietsroute's brengen die ze al klaar had liggen thuis maar die ze was vergeten.

1 opmerking:

  1. Hallo piet, als je me uitlegt hoe de overgang is van ja de kraan naar de slang, heb ik dat ding wel liggen. Ik kan je ook even een nippel voor je band brengen. Bedankt voor de lekkere pannenkoeken en het ijs. Groetjes, arnout

    BeantwoordenVerwijderen