pageviews

woensdag 23 november 2011

Aquarium

Omdat het de hele nacht geregent heeft, en ook nu nog steeds komen wij wat later uit onze warme kooi vandaan dan dat we van plan waren.
Als ik in de keuken kom, staat de tafel gedekt voor vier personen, en dat is voor het eerst, want Vincent eet altijd apart.
Het vierde bord was voor Alie bedoeld hoor ik even later van Sjoukje, want die moest vroeg naar het ziekenhuis toe en zou dan later komen om met ons te ontbijten.
Wij doen nu we toch al laat zijn maar rustig aan, en gaan wel met de bus van 10:09 naar Dee Why en daar vandaan naar Manly Wharf om de veerboot te nemen naar Circuler Quay.
Als we daar dan zijn, stappen we over op de veerboot naar Darling Harbour.
En dan een paar honderd meter verder is het Zeeaquarium van Sydney.
Ik ben benieuwd wat het kost, want ik weet uit ervaring dat het niet goedkoop is, en ik zeg tegen Aafke als het meer kost dan 100 Euro voor ons beiden ga ik er niet in.
Als we voor de kassa staan zie ik alleen maar combiprijzen staan, want er zijn hier drie atractie's bijelkaar en zo'n combikaartje kost 60 dollar p/p
Dus 120 dollar x 0,75 = 90 Euro.
Ik zeg tegen Aafke kom op meid laten we hier om de hoek eerst maar even een bakje doen, want dit is wel erg veel geld en daar gaan we even over nadenken tijdens het koffiedrinken.
Ik bestel 2 Latté en doe dat bij een vent die meteen vraagt waar ik weg kom, ik zeg uit Holland waarop hij antwoord achtentachentig.
Hij hoorde het zeker aan mijn accent, ook vraagt ie nog waar ik uit Holland vandaan kom, en ik zeg uit het noorden uit Friesland.
Hij zegt vervolgens "Vlissingen" .
Waarop ik antwoord dat dat in zeeland ligt en dat het zuidelijk is.
Hij zegt Vlissingen Nice place.
Dan is mijn koffie klaar, en wenst hij ons een mooie dag toe.
Als wij zitten te koffiedrinken ontdek ik dat het Aquarium nog een ingang heeft vlak naast de koffiebar waar we nu zitten, en daar staat boven de kassa's dat je ook een los kaartje kan kopen voor 35 Dollar en dat klinkt al een stuk beter, en nog beter word het als ik zie dat gepensioneerden maar 28 Dollar p/p hoeven te betalen.
We drinken onze koffie op, en dit is de eerste keer dat mijn koffie echt een keer heet is, en dat smaakt een stuk beter dan anders.
Ik besluit het er maar op te wagen en zeg tegen de man achter de kassa dat ik twee tickets voor consessions wil.
Hij vraagt me gelukkig niet naar mijn retiredpasje (wat we niet hebben) en geeft mij de kaartje's en ik betaal hem 56 Dollar wat neer komt op 42 Euro.
Dus door ons koffiedrinken hebben we 38 euro bespaart.
We gaan naar binnen, en de eerlijkheid gebied me te moeten zeggen dat dit wel heel erg mooi gemaakt is.
De laatste keer was in de dierentuin van Emmen en dat was waardeloos maar dit is echt super.
We komen dan ook tijd te kort, en het is maar goed dat we de combinatietickets niet gekocht hebben
want dan hadden we het niet gered om alles te bekijken.
Om halfvijf gaan we weer op huis aan, en we zijn pas om 19:00 uur thuis.
Sjoukje en Vincent hebben gelukkig op ons gewacht met het Diner, en na gegeten te hebben laten ze ons nog even een videofilm zien van één van hun studenten uit zwitserland die gemaakt is op een zeilschip waar hij als bemanningslid mee heeft gevaren.
Het schip heet " Sea Cloud " en is
een vierkant getuigde driemaster.
Om kwart over tien is het afgelopen en als we de slaapkamer binnenkomen gaat het skypegeluid opeens, en het is Ava die ons opbelt, hoe is het mogelijk, want we wilden haar namelijk net bellen vanwege de treinreis die ze gemaakt hebben vorige week.
Omdat wij naar Brisbane gaan met Ralph en Jetje willen we graag weten of we ook met de trein naar Sydney terug kunnen, of dat we beter kunnen vliegen.
Vliegen is sneller, maar je ziet niets, en in de trein is het mischien leuker en we zien dan ook nog iets van het land op die manier.
Ze zal me wat informatie sturen, wat de kosten betreft, want vliegen is waarschijnlijk wel goedkoper.
Maar als de prijs niet te veel verschil maakt, gaan we liever met de trein.
We gaan het morgen uitzoeken.
Voor nu is het oogje's dicht en snaveltje's toe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten