pageviews

donderdag 3 november 2011

Going North.

We wilden om 10:00 weg, maar het word toch weer een uur later.
Als we twee uur onderweg zijn, stoppen we voor lunch we hebben heet water meegenomen om koffie en thee te maken, en ook hebben we broodje,s en een picknickmand bij ons.
We laten het ons lekker smaken, en zo ook de megpie die zit te wachten op een hapje.
Eerst eet hij zelf zijn buikje rond, maar even later gaat hij alles wat we hem toegooien, in zijn bek verzamelen en als hij genoeg heeft vliegt hij weg om even verder zijn jongen te voeren.
Dit gaat een paar keer zo, tot wij zijn uitgegeten en opruimen om te vertrekken.
Als we in de auto zitten zien we hem onder de tafel zitten om de laatste kruimels op te pikken.
Om kwart over drie gaan we in het plaatsje Denman een bakje doen met iets lekkers erbij.
Na de koffie lopen we nog even door het stadje, en koop ik weer voor 10 dollar beltegoed, van het vorige ben ik sneu afgekomen, want ik had het binnen een maand op moeten gebruiken, maar ik heb nooit gebeld.
Verder gaat het weer, want het is nog 154 km naar de plek waar de klant van Tom woont.
Als het dan 18:00 uur is, besluiten we toch maar in het plaatsje Gilgandra waar we nu door rijden te overnachten.
We schrijven ons in bij het plaatselijke Motel en bestellen meteen ons ontbijt, want dat zit niet bij de overnachtingsprijs inbegrepen.
Nu moeten we nog even om ons heen kijken waar we een hapje kunnen eten.
Het word de Bistro, een erg ongezellig ding, die wel wat lijkt op de vreetschuur uit mijn diensttijd.
Maar het eten valt mij ontzettend mee moet ik zeggen, en ook de prijs is oké.
Gemiddeld betalen we 15 dollar inclusief bier en wijn.
Na het eten gaan we, om het buikje wat te ontspannen een wandeling door het dorpje maken.
Als we halverwege zijn zien we opeens onder een boom mandarijnen liggen, we kijken omhoog, en zien dat de boom een heel eind over de schutting heen steek, en er zitten nog heel veel mandarijnen aan.
Ik rek mij zover mogelijk uit en zie kans er een aantal te plukken, ze zijn verukkelijk, maar dat is meestal zo met gestolen vruchten.
Weer aangekomen bij het Motel gaan we een spelletje kaarten bij Tom en Janny op de kamer, onder het genot van koffie, muziek, en een glas wijn uit de fles, die ik tijdens onze wandeling heb gekocht in de liquerstore.
Om 23:00 gaan we naar onze eigen kamer en even later duiken we ons bed in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten