pageviews

vrijdag 18 november 2011

Parramatta en Watsons Bay.

We zijn al vroeg wakker vanmorgen, en zo te zien word het een geweldig mooie dag vandaag.
Na douche, en ontbijt, brengt Sjoukje ons naar de bushalte, Vincent gaat vandaag ook met ons mee en we nemen de bus naar Wynyard station, en stappen dan in de subway om naar Circuler Qauy te gaan, en vervolgens nemen we de veerboot naar Parramatta.
Als we bij de haven komen ligt er een heel groot Cruiseschip "Radiance of the Seas " ik schat dat hij wel meer dan 250 meter lang is.( 293,20 meter ).
Onze veerboot valt er bij in het niets.
Het is een snelle catamaran en is iets groter dan de Esonborg die vaart tussen Esonstad en Schiermonnikoog.
Het is een mooie tocht over deze rivier, en het is lekker koel doordat de boot snel vaart.
Als we parramatta aankomen, nemen we eerst alledrie een Latté koffie.
Daarna maken Aafke en ik een wandeling langs de rivier, en proberen we om mooie plaatje's te maken.
Na een drie kwartier zijn we net op tijd voor de terugreis met de boot.
Als we weer aan de steiger liggen stappen we direct over naar de ferry naar Watsons Bay.
Na een halfuurtje zijn we daar dan, het is een plaatje, en nu gaan we eerst wat eten, want het is al 13:15 en we hebben trek in iets.
Ik neem een broodje met garnalen, en Aafke één met zalm.
Vincent neemt Fish and Chips, omdat dat hier bij deze eettent zo lekker is.
Nou ik moet eerlijk zeggen, dat mijn broodje met garnalen de lekkerste is die ik ooit heb gegeten.
Ook die van Aafke is heerlijk zegt ze.
Als we uitgegeten zijn, gaat Vincent een uiltje knappen, en wij gaan een wandeling maken over deze mooie peninsula(schiereiland).
Na een uur zijn we terug en dan komt ook net de ferry er weer aan.
als we opstappen word er geteld, want meer dan 150 pers mogen er niet op, en er blijft een aantal mensen achter voor de volgende boot.
Tijdens de terugreis varen we nog even dwars door een veld wedstrijdzeilers.
Om een uur of halfvijf zijn we weer bij het station en nemen we de trein weer naar Wynyard, en even later zitten we al weer in de bus naar Warringha Mull.
Als we daar dan uitstappen, wachten we 2 minuten, en dan is de bus naar Colleroy Plateau er al, binnen een uur zijn we dus van de stad naar huis toe gekomen, heel wat anders dan gisteren.
Sjoukje heeft voor ons allemaal al een appel geschild, en na het nieuws kunnen we gelijk aan tafel.
Het eten is weer voortreffelijk, en er blijft niet veel over.
Gisteren heb ik geholpen bij de afwas, en nu kom ik er ook niet weer onderuit,
Ik zeg maar dat ik het graag doe, maar ik breek wel een glas, dus mischien hoef ik dan morgen niet.
Na Diner kijk ik het journaal nog even en lees de Manly Daily, dan vraagd Sjoukje of we een spelletje Brändy Dog willen spelen, nou dat willen we maar al te graag.
De eerste keer winnen R & S en de 2 de keer wij, dus moet een derde keer een winnaar opleveren.
Helaas leggen wij het loodje deze keer, maar we nemen nog wel even een keer revance.
Om 11::00 uur is het uit met de pret, en zoeken we onze kooi weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten