pageviews

donderdag 17 november 2011

Market Garden

Vanmorgen gaan we na het ontbijt met Vincent eerst naar Warranga Mull, dat is een groot shoppingcentre hier dicht in de buurt.
Ik zag op een folder n.l een stylespen om daarmee te typen op de Ipad.
Tot nu toe deed ik het altijd met mijn vinger, maar doordat je daarmee vaak de verkeerde letter aanraakt, waardoor je dat steeds weer ongedaan moet maken, en dat is soms erg lastig.
Na enig zoekwerk in de winkel blijkt het een onozel klein dingetje te zijn, en daardoor ga ik het proberen bij een andere winkel.
Daar slaag ik wel, en nu ik er mee bezig ben, kan ik zeggen dat het wel degelijk verschil maakt met typen.
Vanaf het winkelcentrum brengt Vincent ons naar Manly Wharf, waar wij op de ferry stappen naar Darling Harbour.
Daar aangekomen nemen we de bus naar Market Garden, en stappen daar bijna vlak voor het gebouw uit.
Dat is maar goed ook, want het is erg miezerig.
We beginnen aan onze struintocht door dit enorme complex, en we doen een aantal aankopen op souvenir gebied, en ook koop ik een nieuwe tas, waar ik de Ipad en ook nog wat andere dingen in kan doen.
Als het twee uur is, krijgen we trek en gaan we koffie drinken en een croysantje eten.
Daarna duiken we nog een keer tussen de kraampje's door, om vervolgens om vier uur op zoek te gaan naar een bus.
Die hebben we weer snel te pakken, en we stappen weer uit bij Wynyard Station.
Dan gaan we op zoek naar de volgende bus die ons naar Colleroy Plateau moet brengen, maar wat we ook in de steeds meer toenemende motregen ook afzoeken, het lukt ons niet.
Opeens ondek ik dat we door ons heen en weer geloop, dicht bij de ferryboten zijn, en dus gaan we die maar weer nemen naar Manly.
We zijn net op tijd om nog mee te kunnen, en als we dan in Manly zijn, ga ik op zoek naar een bus die ons naar Warranga Mall kan brengen.
Nergens vind ik een buslijn die daar naar toe gaat.
Plotseling zie ik Warranga Mall op een bus staan, en we stappen vlug in.
De bus rijd, en rijd, en rijd maar door maar onze bestemming zien we niet.
Aafke baalt als een stekker, maar ik zeg dat het wel goed moet komen, want het stond duidelijk op de bus.
Maar ik kan lullen wat ik wil ze gelooft me niet, en als ik dan een winkelcentrum zie, druk ik op de knop om de bus te stoppen, en stappen we uit.
Ik bel Vincent en vraag of hij ons op kan pikken, en leg hem uit waar het is.
Net als Aafke even naar de winkel is om wat pepermuntje's te kopen, komt er een bus aan waar weer Warranga Mall op staat.
Ik geef een brul, en dan komt ze er snel aanlopen, ik zeg we gaan maar weer met de bus.
Als ze dan haar kaartje zoekt, blijkt ze die nergens te kunnen vinden.
Ik gebaar daardoor de buschauffeur dat hij maar door moet rijden.
Als we dan na alle zakken van Aafke te hebben doorzocht nog steeds het kaartje niet gevonden hebben, ga ik eens kijken waar ze langs is gelopen naar de winkel, en ja hoor het kaartje ligt op het trottoir.
Je zal het mischien niet geloven, maar daar komt weer een bus aanrijden, waar Warranga Mall op staat.
Ik zeg tegen Aaf kom op we gaan verder met deze bus, en ik bel in de bus Vincent wel even weer.
Zo gezegd zo gedaan, en na nog een flink eind rijden komen we dan eindelijk aan bij Warranga Mull, waar Vincent ons al op staat te wachten.
Ik vertel hem het hele verhaal, en hij zegt dat het hun ook al eens overkomen is, toen ze voor het eerst gebruik maakten van de busdiensten.
Het is inderdaad niet een vriendelijk systeem voor toeristen, want het klopt voor geen meter.
In het vervolg ga ik maar meer vragen, dan dat ik de buslijnen en hun route's ga raadplegen, want daar kun je wel een punthoofd van krijgen.
Tijdens het eten hebben we het er dan ook weer over, en laat ik hun op de Ipad de route zien die de bus neemt van Manly naar Warranga Mull.
Het is geen wonder als je ziet wat een omweg die maakt om daar te komen.
Echt niet te filmen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten