pageviews

dinsdag 22 november 2011

Australia Museum

Gisteren hadden we al besloten om vandaag naar het Australië Museum te gaan.
Ook zijn we er vandaag al weer vroeg bij, en daardoor zijn we dan ook al om negen uur bij de bushalte.
We rijden in één keer door naar Georgestreet, en gaan eerst maar weer op zoek naar de Kodakwinkel.
het is weer droog na al die regen vannacht, en daarom strijken we neer op een bankje in het park.
Hoe ik ook zoek op de Ipad, ik kan het adres niet meer vinden, maar het was volgens mij in Martin str.
Wat ik wel vind is Martinplaza, dus lopen we die kant maar op, en het is niet ver van de plaats waar we nu zijn.
Helaas vinden we hoe we ook kijken niet de bewuste winkel, tot ik opeens het woord Kodak zie staan bij de ingang van een klein winkelcentrum.
We lopen er naar toe, maar al snel zie ik dat het niet de winkel is die ik zocht.
Omdat het al halftwaalf is, hebben we trek in koffie en hier zijn een hele zooi koffietentje's dus op naar de koffie.
Ik order twee latté, een small one for Aafke en voor mij een medium.
Ook kan ik nu nog even kijken op de Ipad om de winkel te vinden, helaas ik vind de gezochte informatie niet grrrrr.
Als we na de koffie naar buiten lopen, zie ik opeens in de kelderverdieping een elektronicawinkel.
We gaan eens kijken of die ook camera's hebben voor een leuke prijs.
Zonder verder in details te treden, slagen we hier, en ik koop een camera die stof, zand, en waterdicht is tot drie meter, ook is hij shockproof.
Het is ongeveer dezelfde als die van Saskia en die had er veel lovende woorden over.
Nu we dit geregeld hebben, gaan we op zoek naar het museum, en die is vlakbij merken we.
We gaan de hoofdingang binnen, en kopen twee ticket's voor 12 dollar p/p.
Het blijkt een groot gebouw te zijn, en er is onvoorstelbaar veel te zien, van mineralen, vlinders, opgezette vogels, skeletten van walvissen, en van dino's in alle soorten en maten.
Dit museum is echt de moeite waard om te bezoeken, en ik kan het iedereen aanraden.
Om kwart voor vier zijn we uitgekeken en gaan we naar buiten, waar het behoorlijk regent.
We lopen snel de weg over, om in het Hydepark te komen, waar het onder de bomen nog steeds droog is.
Zonder erg nat te worden gaan we James station binnen en na 8 minuten gewacht te hebben zijn we op weg naar Circuler Quay, waar we op de veerboot naar Manly Wharf stappen.
Om 16:30 zijn we daar dan en ook nu bereiken we het bushokje zonder al te nat te worden.
We hebben mazzel, want we staan er nog geen minuut of er stopt een bus voor onze neus die naar Warringha Mall gaat.
Als we daar aankomen gaan we nog even het winkelcentrum binnen om wat fruit te kopen.
We zien er een kistje mango's staan, en de prijs is 19,95 dollar en er zitten er 15 in het kistje.
Helaas kunnen we dat onmogelijk meenemen in de bus.
Een kwartier later staan we alweer bij de bushalte om de bus naar huis te nemen.
Het elektronische bord geeft aan dat onze bus over 10 minuten hier zal zijn.
Om 18:30 stappen we de deur binnen, maar nu zijn we wel een beetje nat geworden, want zo'n opvouwbare paraplu geeft niet veel bescherming voor twee personen.
Om zeven uur zitten we aan tafel voor het Diner, ook is Alie hier naar toe gekomen, want die eet hier altijd één keer in de week.
Na het eten gaat Sjoukje nog even naar Albert, en Vincent gaat naar zijn bijbelstudie.
Alie wast met Aafke de vaat af, en ik ga aan de slag met mijn nieuwe fototoestel.
Vanavond word er dus geen Brändy Dog gespeeld.
Om halftien is iedereen weer thuis, we praten nog wat na, en gaan dan vroeg naar bed.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten