pageviews

maandag 28 november 2011

Naar Brisbane

Vanmorgen al vroeg wakker 06:30 en Aafke wil onmiddelijk naar het zwembad, helaas is het hek er naar toe dicht en als ze wil zwemmen moet ze een half uur wachten zegt de eigenaar van het park die met het onderhoud bezig is.
Dus zo komt ze onverichter zake weer terug.
Ik besluit om er ook maar uit te komen en even later staan we onder de douche,en dan gaan we ons aankleden
Ook Ralph en Jetje zijn al druk bezig met het ochtendritueel, en zo zijn we even later allemaal aan tafel.
Als het ontbijt in onze maag zit, beginnen we met het laden van onze beide koffers en één tas.
We nemen hartelijk afscheid van Saskia en John en wensen ook hen nog een fijne week vakantie toe hier.
Om halfnegen rijden we weg, voor de 800 km lange weg naar Ipswitch dat vlakbij Brisbane ligt.
Onderweg stoppen we een aantal keren voor koffie en voor lunch.
Voor lunch keizen Ralph en ik voor een Hamburger met the works, en Aafke en Jetje nemen een wrap met kip er tussen.
Ik zal jullie niet vermoeien met onze reisbijzonderheden, want die zijn niet zo anders dan andere keren.
Het is een lange dag en de wegen zijn niet altijd even vlak, en als ik soms even wegdut word ik wreed wakker geschut doordat we door een groot gat rijden.
Om halfnegen s'avonds rijden we de parkeer garage van het winkelcentrum binnen, want Ralph en Jetje zijn ook voor vier weken naar hun zoon geweest en hebben geen kruimel brood meer in huis.
Ze wil daarom brood en broodje's halen en ook een hele gebraden kip.
Dat met de broodje's lukt maar de kip halen we later bij de Mc Donalds Drive Inn vandaan.
Een kwartier later zitten we al aan tafel te schransen.
De kip is in een oogwenk vertrokken richting hongerige magen, en ook de Prawns zijn snel vertrokken naar duistere oorden.
Na dit gekaan gaan we de spullen uit de auto halen en opbergen en om 10:30 zitten we alweer aan de thee.
Jetje vraagt of Aafke zo meteen even nog een eindje wil lopen, en dat wil Aafke wel.
Ik praat een pypvol met Ralph over van alles en nog wat, en na een halfuur komen de Dames hijgend en puffent binnen want het is nog steeds erg warm buiten.
Het is nu ondertussen 10:00 uur en dat is een uur eerder dan in NSW want hier doen ze niet mee met Daylight Saving Time.
Dus dat houd in dat we een uurtje langer kunnen blijven liggen morgen.
Om kwart over elf lig ik dan ook in mijn nieuwe bed, en het ligt wel lekker moet ik zeggen.
Het is altijd maar weer even afwachten op voor bed je terecht komt, maar tot nu toe mag ik niet klagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten