pageviews

zondag 6 november 2011

Retourreis Gosford.

Wanneer ik deze morgen de ogen probeer open te krijgen, en op mijn horloge kijk is het gelukkig nog maar zeven uur.
Ik draai mij nog maar eens lekker om, maar om kwart voor acht moet ik er dan noodgedwongen uit, want om acht uur word het ontbijt gebracht.
Aafke gaat vlug douchen, en ik ga kijken of de Ipad al weer online te krijgen is, want ik heb hier sinds gistermorgen geen internet meer.
Als het dan acht uur is, word er op de deur geklopt en staat de mevrouw van de receptie voor de deur met ons ontbijt.
Ik zeg tegen Aafke dat ze opschieten moet anders worden de eieren koud.
Ze komt net de douche uit en kleed zich aan.
Ik besluit om eerst ook maar snel te douchen, en dan het ontbijt naar binnen te werken.
De eieren zijn prima, maar de Bacon is wat te veel gebakken en daardoor erg taai.
Als we klaar zijn brengen we onze spullen in de auto, en Tom en Janny zijn ondertussen ook zo ver.
Even later rijden we het erf af, en gaan eerst naar een uitkijkpunt boven in de heuvels toe.
We moeten wel even zoeken, want er staan geen borden, maar een krantebezorger wijst ons de weg en even later staan we over de stad Gunnedah uit te kijken.
De Jaccarande bomen die hier langs de straten staan, zijn met hun blauwe kleur goed te onderscheiden vanaf deze hoge plek.
We nemen natuurlijk weer de nodige foto's en gaan daarna weer de stad in, want Tom wil even tanken.
Daarna gaan we richting Gosford, eerst rijden we nog een stuk waar we al eerder langs zijn gereden, maar daarna rijden we een andere route dan van waar we gekomen zijn.
Onderweg stoppen we nog een aantal keren, en ook toevallig weer bij een landbouwwerktuigen museum.
Deze is wel tien keer zo groot als die van gisteren, en ook kunnen we hier koffie krijgen.
Na de koffie, krijgen we een gedeeltelijke rondleiding van een van de eigenaren.
Ook staan hier weer veel oude tractoren en er zijn ook een aantal van het merk Cormick, en Case bij.
Het zijn type's die ik nog nooit gezien heb.
Ook zien we een stationaire motor, die geheel vergroeid is met een boom.
De tweede stop die we maken, is bij een antiekboerderij langs de kant van de weg, er is veel te zien, maar het is allemaal erg duur.
Ik kan er niet echt iets vinden waarvan ik zeg, dat het erg mooi of echt oud is.
Het is allemaal wel uit grootmoeders tijd maar antiek kun je het nog niet noemen.
De laatste stop maken we om een uur of halfdrie en lunchen we weer op een picknickplaats, deze keer zonder vliegen.
Dan beginnen we aan de laatste 100 km, en zijn precies om vijf uur in de middag thuis.
Janny en Aafke gaan nog even met de hond wandelen, en ik ga met Tom het nieuws kijken op de TV.
Als de ladie's terug zijn gaat Janny soep en een broodje klaar maken.
Na dit te hebben verorbert brengt Tom ons nadat we van de hele familie afscheid hebben genomen, naar Ava en Ralph toe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten