pageviews

dinsdag 8 november 2011

Shoppingday

Na een hoop lawaai, word ik vanmorgen wakker, het zijn de wegenbouwers weer eens die ons vanmorgen wreed storen in onze slaap.
We gaan er maar snel uit, om het lawaai te ontvluchten.
Ava heeft alles al ingepakt voor een ontbijt near the beach, ze willen alledrie gaan wandelen, en ik mag op de spullen passen, want ik heb last van een van mijn tenen, die ontstoken is.
Gisteravond heb ik al met mijn voet in de caustic soda gezeten, dat heeft wel wat geholpen, maar er lang op lopen is erg pijnlijk, en daarom doe ik het dus vandaag rustig aan.
Als Ava na een halfuurtje terugkomt
drink ik met haar alvast een kop thee, zij is niet naar boven gegaan voor de bovenste omloop, maar Aafke en Ralph zijn dat wel gaan doen.
Ava zegt dat ze met Ralph en Jetje
heeft gesproken en hun heeft uitgenodigd voor koffie hier aan het strand.
Ik vraag van hoe laat, en zij zegt dat ze dat niet weet.
Maar nog geen minuut later zien we ze aankomen met de auto.
Ava wijst ze een even een plaats op het parkeerterrein aan.
Ralph en Aafke komen er nu ook bij, en we zitten tot half twaalf te kletsen en te koffie drinken.
Dan gaan onze gasten weer weg naar Tom en Janny, waar ze vanacht slapen.
Morgen gaan ze verder naar hun zoon Jacob in Canberra.
Ook willen ze graag dat wij nog bij hen langs komen in Queensland.
We zullen proberen om dat nog ergens tussen te prutsen.
Wij gaan ook weer op huis aan, en dan gaan we na nog een bakje te hebben gedaan naar het shoppingcentre.
Daar aangekomen gaan Ralph en ik kijken voor een stekker die ik aan de stekkerdoos wil zetten, die ik door Jan heb laten opsturen, samen met mijn nieuwe bril.
Dat lukt vrij snel en daarna kijken we nog wat rond in de diverse winkels.
Om 14:30 hadden we afgesproken bij de koffieshop, en dat lukt.
We nemen voor de lunch een broodje tunafish met groenten en saus erbij.
Dan gaan we boodschappen doen voor de BBQ vanavond bij Tom & Janny / Ralph & Jetje.
Op de weg terug doen we nog even een goedkope winkel aan, en Aafke koopt een blouse cq Tshirt en ik een Australische strohoed.
Als we thuiskomen, vraag ik Ralph om een screwdriver om mijn stekker te monteren.
Na dat te hebben geklaart, werk ik mijn Blog bij, en om 17:30 vertrekken we naar Tom & Janny voor de BBQ.
Het word een gezellige boel, en Tom doet de Cooking weer.
Aafke en ik laten onze video's en foto's die op de server van picasa staan aan Ralph en Jetje zien.
Even later roept Tom dat we aan kunnen treden voor de BBQ en dus stoppen we ermee.
Het smaakt allemaal weer voortreffelijk, en ook het toetje van warme appelgebak met ijs is verukkelijk.
Even later is Silvia weer eens online, en Aafke laat haar even kennis maken met de familieleden die ze nog nooit gezien heeft.
Ook laat ze haar het huis zien, en ook de vele mooie dingen die Janny allemaal maakt.
Dan vraagt Ava wie er zin heeft in een spelletje "Double Trouble".
Wij roepen van ja, en dan speel ik samen met Ava, met als tegenstanders Tom en Ralph.
Wij winnen het eerste spellletje, en hun het tweede, dus moeten we nog een derde keer voor de finale.
Uiteindelijk winnen Ava en ik het, door slechts één stap eerder uit te zijn dan hun.
Ondertussen hebben we wel een flinke hagelbui met onweer over ons heen gehad, maar gelukkig neemt de zee hem en is het snel weer over.
En zo komt er weer een einde aan deze dag met prachtig weer en goed gezelschap.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten