pageviews

zondag 13 november 2011

Twa Kear Nei Tserke Ta.

Vandaag is het zondag, en dat houd in dat we vandaag als gasten met Vincent en Sjoukje naar de kerk gaan.
Na het ontbijt ga ik met Sjoukje er naar toe lopen, het is 25 minuten lopen er naar toe, en gelukkig alles op het laatste stukje na heuvelaf.
Als we dan bij het laatste stukje aankomen pikken Vincent en Aafke ons op.
Bij de kerk aangekomen, maken we kennis met een aantal andere Hollanders die hier kerken.
De dienst word voorgegaan door Craig, en het is zijn laatste zondag hier, want dan vertrekt hij naar Perth.
Ik heb tijdens de dienst grote moeite om mijn ogen open te houden, waar dat door komt weet ik niet.
Gelukkig duurt de dienst niet lang, en daarna is het koffiedrinken.
Al gauw sta ik met één van de Hollanders te praten, maar we spreken Engels omdat zijn vrouw geen Nederlands verstaat.
Na de koffie rijden we naar huis, voor nog meer koffie, en ook hebben Vincent en Sjoukje iemand uitgenodigd voor de lunch.
Het is een weduwvrouw, die in Sexbierum geboren is, en dus kunnen we gezellig Fries met elkaar praten.
Haar naam is Alie Kortrijk.
en heeft ook familie wonen in het vroegere Akkerwoude, wat nu Damwoude heet.
Helaas hebben we geen gemeenschappelijke kennissen, wel wat namen zoals van der Galieën gaan er over de toonbank, maar daar zijn zoveel van, en dat zijn dan allemaal waarschijnlijk neven van elkaar.
Dan is het bijna lunchtijd, en Vincent moet er aan geloven om het vlees te BBQen.
Vincent gaat na het eten een poosje
Liggen, en Sjoukje gaat naar een Dameskransje toe.
Alie en Aafke doen de afwas, en ik ga even aan mijn weblog werken.
Na een poosje word ik zo slaperig als de neten, en ga ik een uiltje knappen.
Opeens schrik ik wakker, en hoor ik de stem van Sjoukje op de achtergrond.
Ook komt Aafke om het hoekje kijken, en vraagt of ik kom theedrinken.
Even later zitten we met z'n allen weer in de eetkamer te kletsen over van alles en nog wat.
Dan word het tijd om weer naar de kerk te gaan, Alie gaat in haar eigen auto, en wij gaan deze keer ook in de auto met ons vieren.
Craig is weer voorganger, en hij weet mij te boeien met zijn preek, heel anders als vanmorgen.
Na de dienst is het weer koffiedrinken met elkaar, en maken we weer kennis met andere mensen.
Ook zijn Hennie en Annelies onze Zuid Afrikanen er deze keer, en daar kun je in het Nederlands en Afrikaans redelijk goed mee praten.
Na een halfuurtje gaan we weer op huis aan, ook Alie gaat weer naar haar eigen huis toe, en nodigd ons uit voor Diner op a.s. woensdagavond.
Als we thuis komen duurt het niet lang of wij zitten ook al weer aan tafel, en daarna spelen we drie keer Brändy Dog. V & S winnen twee keer en wij winnen het laatste spel met veel geluk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten