pageviews

zondag 2 augustus 2015

Omö naar Dybvig

Het weer is eindelijk omgeslagen, en na ons ontbijt wat bestaat uit zelfgebakken brood met van alles en nog wat erop gaan Aafke en ik even op de fietsen het eiland verkennen.
Wij zijn hier wel eens eerder geweest, maar dat is jaren geleden en ik herken hier niks wat mij daar aan herinnerd.
Eerst rijden we naar het winkeltje, om te kijken of ze wel open zijn op Zondag, na anderhalve kilometer fietsen staan we voor de deur en ja hoor ze zijn open.
We kopen vier broden, wat bananen, en kwark met aardbeien en ook nog twee kilo aardappelen.
Ook pin ik gelijk 1000 kronen want die dingen vliegen je hier uit de portemonnee.
Dan gaan we weer op de fiets verder en het is inderdaad wel een mooi eiland met overal oude maar ook veel vakantiewoningen, en ook staat er veel te koop.
Om 11:00 uur zijn we weer bij de boot, maar John en Marina zijn met de kinderen naar de mooie speeltuin die ze hier hebben.
Aafke en ik ruimen de fietsen weer op, en dat kost nogal wat tijd omdat een van de spanbanden dwars ligt.


Opeens komen er mensen naar onze boot toe met een telefoon in de hand en ze vragen of die misschien van ons is, Aafke zegt die is van onze dochter, en de vrouw overhandigt haar de telefoon
We bedanken ze hartelijk, want voor hetzelfde geld was ze hem kwijt geweest.
Om 12:20 gooien we los en gaan richting het zuiden naar het eiland Fanö de verheid is zo'n 23 mijl.
Onderweg zien we alleen Aalscholvers en een heleboel knobbelzwanen die bijna allemaal opvliegen als we ze te dicht naderen.
Het eiland Fanø heeft drie haventje's maar er is maar één waar we kunnen liggen dat is de haven van Dybvig.


Het haventje is kleiner dan wij dachten en ligt dan ook overvol.
We meren aan langszij van een Duits echtpaar met een Halberg Rassy 39.9 en brengen een extra lijn naar de wal toe, voor extra zekerheid.
De hele bubs gaat de hort op, maar ik heb mijn deel actie wel gehad voor vandaag, na drie en een half uur moteren, gelukkig hebben we aan het eind nog ongeveer drie mijl gezeild.
Ik blijf lekker aan boord om mijn weblog even bij te werken, en ik neem gelijk ook maar een blonde rakker





Geen opmerkingen:

Een reactie posten