pageviews

maandag 14 augustus 2017

14-08-2017 Van Avernakö naar Troense.

Vanmorgen hebben we eens heerlijk uitgeslapen en we worden vanmorgen begroet door de Zon die er mooi bijstaat vandaag, met een strakblauwe hemel met randen op de horizon van mooiweer wolkje's er omheen 
Na het ontbijt gaan we overleggen waar we vandaag heen gaan, en we kiezen voor Troense wat even voorbij Svendborg ligt.
Net als ik de motor wil starten trilt mijn telefoon die ik voor het nemen van foto's bijna altijd in mijn broekszak heb zitten.
Het is Dries Kamperman, die al een paar dagen geen nieuws op ons weblog had gezien, en zich al afvroeg of er wat aan de hand was, nou gelukkig kon ik hem mededelen dat er wat problemen waren met de internet verbinding.
Na een kwartiertje met elkaar gesproken en elkaar ook weer even hadden gezien via facetime, start ik de motor, en haalt Aafke de voorlijn van de mooring af.


Een kwartier later zeilen we richting Svendborg waar we tegen 14:00 uur aankome, we laten het mooi links liggen en varen door naar Troense, waar we bijna direct een plaatsje bemachtigen naast het vertrekpunt van de rondvaartboot.

    De rondvaartboot komt net aan, om wat passagiers op te pikken.

We hoeven alleen maar even te wachten tot de Duitse boot die er nu ligt weggaat, en dat duurt vijf minuten, en dan liggen wij op het mooiste plekje in de haven.
Na vastgemaakt te hebben, gaan we op zoek naar een winkel, maar als ik Troense en Aldi intoets op internet, krijg ik alleen winkels op het scherm die in Svendborg zijn gevestigd.
Na nog eens goed op het haventerrein te hebben gekeken, zie ik een bord staan dat er op 150 meter afstand een kobmand gevestigd is.
Wij sluiten de boot af, nemen tas en beurs mee, en gaan richting winkel, als we daar aankomen blijkt het echter maar een klein winkeltje te zijn, maar wat wij nodig hebben heeft hij wel allemaal.
Na onze boodschappen te hebben afgerekend, lopen we terug naar de boot, en overleggen we wat we gaan doen.

   Bij het groene stipje liggen wij voor anker.

We besluiten om maar hier in de baai voor anker te gaan, en dus gooien we los en varen we richting ankerplaats.
Het is daar 6.5 m diep en dus ga ik na het anker er in te hebben gegooid, 20 meter ketting steken.
We liggen in één keer vast, Aafke vind wel dat we wat dicht bij onze buurman liggen, maar dat valt in mijn ogen wel wat mee, en we houden het eerst maar zo.
Mocht het te dichtbij komen, ja dan zit er niks anders op dan maar even opnieuw ankeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten