donderdag 17 augustus 2017

17-08-2017 Nog maar even een nacht in Kerteminde.

Vanmorgen na ons ontbijt om 09:30 gaan we eerst eens even poolshoogte nemen bij onze kennisen van de Ran, om te vragen of ze al een afspraak hebben kunnen maken met de chiropraktiker hier ter plaatse.
Wanneer we bij hun boot komen, krijgen we te horen dat ze vanmiddag om halftwee terecht kunnen voor een consult.
Wij wensen ze veel succes, en gaan naar het Johannes Larsen museum toe, wat we doordat we een bord niet goed hebben bestudeerd in eerste instantie mislopen.
Na op internet te hebben gekeken, vinden we het adres en dat moet bij een molen zijn en die zien we vanaf onze plaats wel staan, en lopen daar dan ook naartoe.
Na ons bezoek, willen we naar het centrum toe lopen, maar we lopen weer eens verkeerd, maar na weer eens op internet te hebben gekeken, en Aafke,s richtinggevoel, komen we er achter welke kant we op moeten.
In het centrum aangekomen ondekken we een winkel van de plaatselijke kerken, en kijken daar een poosje rond, en Aafke vind er toch nog iets van haar gading, n.l een zomerjurkje, en die staat haar echt beeldig, dus die nemen we mee.

Daarna kijken we nog even in wat andere winkels, maar vinden niets opzienbarens, wel stoot ik mijn hoofd, ondanks de warning van de verkoopster van "mind your head".

Om twee uur lopen we weer terug richting boot, en kijken ook nog even bij het aquarium wat hier is, maar dat word ons te gortig, want de toegang kost 20 euro p.p.
Ik ga wel even kijken in het aquarium naast de boot dat kost minder, en wie weet wat ik allemaal niet te zien krijg.
Gisteren zat ik ook in het water te kijken, en zag een schooltje gepen landszwemmen tegen de stroom in, die hier staat.

Dit superyacht is 27 m lang.
Het zou vanmiddag tegen tweeën beginnen te regenen, maar het blijft tot nu toe droog.
Om een uur of drie zien we onze kennisen aan komen lopen van de Ran, hoe is het mogelijk , ze loopt zo te zien als een kievit, en dat na het bezoek aan de chiropraktiker wat dus flink geholpen heeft.
Ze is drie kwartier behandeld, en heeft nu geen pijn meer, en moet als het al weer terugkomt morgen weer langs komen.
We drinken koffie met elkaar, en om een uur of vier, moet ze weer wat in beweging komen, en flink met haar heupen draaien, dus vertrekken ze richting bro 8 plaats 62.
Het is tussen vijf uur en halfzes dat er druppen beginnen te vallen, maar om kwart voor zes vluchten we naar binnen omdat het nu ernst word met de regen.
Het is nu toch etenstijd, en maken we het ons maar gezellig binnen, er is nu opeens ook een stuk minder wind, en die is nu ook geruimd naar zzw en daardoor staat er ook minder swell hier langs de steiger.

Bij het rode stipje liggen wij aan de kade.

Vanmiddag zijn er ook nog twee motorboten voor ons gaan liggen, en dat scheelde ook meteen in deining.
Ook binnen gekomen is een tweemast tjalk uit Groningen het schip heeft de naam Pegasus.
Ze zijn gaan liggen aan de kade voor grote schepen, die in het verlengde ligt van onze steiger die bij de jachthaven hoort.
Er zijn ook zo nu en dan wat jachten langs gevaren, maar bij gebrek aan ligplaatsen hier aan de kade zijn er ook weer een aantal de jachthaven ingedoken.
Om goed 19:00 uur krijgen we een mailtje, van onze vrienden van de Ran, dat de pijn weer terug is gekomen en dat ze dus morgen weer bij de chiropraktiker langs gaan voor een herkansing.
Nou we hopen dat het dan morgen beter mag lukken.