pageviews

maandag 15 juli 2013

Aankomst van onze nieuwe bemanning op 14-07-2013

Als ik dit schrijf is het al na middernacht, en we hebben nog steeds niets gehoord van de beide familie's, ik hoop niet dat er iets gebeurt is onderweg, want het is nu wel erg laat. Zojuist heb ik nog even met de verrekijker gekeken of ze mischien bij het pontje staan te wachten, en ook heb ik naar hun thuisnummer gebeld waar het nu even na elven is maar niemand neemt de telefoon op, Even later hoort Aafke wat brommen, het is mijn telefoon die gaat, ik pak hem op, maar het blijkt een andere kennis te zijn en ik ben ook nog eens te laat met opnemen, en ik bel ook maar niet terug want dit kan niet anders zijn dan een vergissing en dus wachten we maar weer af. 10 minuten later gaat weer de telefoon, en het is weer dezelfde kennis dat kan dus geen toeval meer zijn, dus neem ik op. Tot mijn verbazing krijg ik de stem van Folkert er voor, en ik leg hem even uit wat er aan de hand is. Ze zijn onderweg naar de Haven, gelukkig want ik begon mij al zorgen te maken. Ik geef ze nog even de naam van de haven door en dat is Blekholmen. Folkert vraagt de taxichauffeur of hij weet waar dat is en de man zegt jawel. Ik zeg tegen Folkert dat ik alvast met de rubberboot naar de overkant ga en dan zie ik ze wel verschijnen. Ik start het motertje en vaar zonder haperingen naar de overkant leg de boot vast en loop naar de Terminal van de Siljaline. Daar wacht ik tot ze komen, en ja hoor daar komt een auto aanrijden met iets wat boven het dak uit steekt, ik zwaai en de taxi wil stoppen, maar ik gebaar dat hij nog even door moet rijden. Even later begroeten we elkaar hartelijk, en ik zeg dat ik ze één voor één met wat bagage over zal zetten naar de andere kant. Nanneke wil wel als eerste naar de overkant, en stapt met haar beide tassen in de boot, ik trek aan het touwtje en daar gaat ie dan, omdat het donker is, en er een heel bos met hekankerboeien voor de steiger liggen vaar ik tegen zo'n ding aan en daardoor slaat het motertje af, maar met een keer trekken aan het koord loopt ie weer en varen we naar de steiger waar Aafke ons al staat op te wachten. Nanneke stapt aan wal met haar bagage en ik ga terug om de andere drie op te halen wat zonder problemen verloopt. Voor we naar bed gaan, nemen we er eentje als aankomstborrel en dan gaan we naar bedde toe.

English Version by google translations

As I write this it is already past midnight, and we still have not heard from the two families, I hope that something happens is on the way, because it is now very late. I've just had a look through the binoculars or they maybe at the ferry waiting, and I called to their home number where it just after eleven but no one picks up the phone, while later hear Aafke what hum, it is my phone rings, I pick it up, but it turns out to be a different knowledge and I'm even more late recording, and I do not call back but as this can not but be a mistake and so we'll wait again. Goes back 10 minutes later the phone, and it is again the same knowledge that can no longer be a coincidence, so I take on. To my surprise I get the voice of Folkert for it, and I just put it out what's going on. They are on their way to the Port, happy because I started to worry me. I give them a bit by the name of the port, which is Blekholmen. Folkert asked the taxi driver if he knows where it is and the man says yes. I tell Folkert I already with the dinghy to go across and then I see they do appear. I start motertje and navigating without hitches to the other side lay the boat and walk to the terminal of the Silja Line. As I wait for them to come, and yes there is a car drove up with something sticking out above the roof, I wave and the taxi will stop, but I gesture that he should just drive by. A little later we greet each other warmly, and I say I will put them with some luggage to the other side. One by one Nanneke would be first to the other side, and get both her bags in the boat, I pull the string and here goes, because it is dark, and there is a whole forest with hekankerboeien for scaffolding lie as I sail against a thing and thus saves the motertje, but with a draw cord at the time he runs again and sail to the jetty where Aafke is already waiting for us. Nanneke get ashore with her luggage and I go back to the other three to pick up some without problems. Before we go to bed, we take one as an arrival drink and then we go to embedded far.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten