pageviews

vrijdag 26 juli 2013

Vanaf onze Ankerplaats naar Swinnage op 26-07-2013

Als we vanmorgen door ons raampje naar buiten kijken om 07:00 uur valt er niets anders te zien dan witte mist, en we gaan maar weer onder onze lakens liggen tot het wat lichter word. Om halfnegen komt dan eindelijk de zon er door en komen we uit onze kooien om te gaan wassen, aankleden, en te ontbijten. Een halfuurtje later ga ik alvast het anker ophalen en dat gaat lekker vlot deze keer, en ook zit er maar heel weinig klei aan. Aafke neemt mijn ankerwerk over en ik begin te varen omdat we anders wegdrijven naar de wal.
 

Als Folkert het van mij heeft overgenomen, ga ik de route opstarten waar we deze dag langs moeten. De mist is op dit moment nog niet erg , maar even later zitten we er weer midden in, en moeten we weer verder op de radar. Folkert staat aan het roer, en ik kijk op de plotter en op de radar om zo veilig mogelijk tussen de eilandje's en de tegemoet komende boten en bootje's door te komen. Ik zie ze allemaal goed op de radar, en zo nu en dan word het zicht weer wat beter. Na een uur of twee gevaren te hebben trekt de mist op en komt de zon te voorschijn, en het word warm buiten. We proberen een paar keer of we kunnen zeilen, maar daarvoor staat er net te weinig wind.
Onderweg komen we vandaag niet veel cruise of ferry schepen tegen, maar wel veel hardvarende strijkijzers die voor de nodige heissa zorgen. Om een uur of vijf komen we in de haven van Svinnage aan, en gaan aan een van de kopsteigers liggen omdat we niet goed kunnen zien waar we aan kunnen meren. Aafke wil zwemmen, en ook Kees gaat erin, en dan kan ook Helga het lokkende koude water niet meer weerstaan, en gaat ze ook te water. Ze zwemmen wat rondje's om de rubberboot, en gaan meteen even hun haar wasen en naspoelen met zoet water. Dan is het tijd voor een aankomstborrel en daarna kunnen we al snel aan tafel voor de warme hap.


Na het eten gaan we een slag door deze Marina, en die is best groot te noemen. Ongeveer zoiets als Hindeloopen, maar dan zonder dorpje erbij. S'avonds doden we de tijd met lezen, puzzelen, en gapen. Het is dan ook zomaar weer elf uur en we willen morgen door naar Stockholm, en gaan dus maar vroeg te kooi.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten