pageviews

woensdag 5 juli 2017

03-07-2017 Vervolg Operatie dieselolie.

De volgende dag gaan we eerst maar naar Kollum, want we zijn nadat we gisteren na een mislukte poging om het water via een slang door de vulopening eruit te pompen, tot de conclusie gekomen dat er niets anders opzit dan de tank helemaal leeg te halen en dan tegelijk met het door mijn stomme actie erin gegooide water, ook de altijd aanwezige smurrie uit de tank te verwijderen.
Om die hoeveelheid dieselolie van 164 liter ergens te laten is een nieuw probleem, ik kan waarschijnlijk wel ergens één of meerder olievaatje's op de kop tikken, maar die moeten wel schoon zijn van binnen en hoe krijg ik die dingen dan hier op de boot.
Wanneer we in Kollum zijn aangekomen, ga ik eerst maar even douchen en daarna op de fiets naar Klaas Sterkenburg om de zeillatten af te rekenen, daarna ga ik eens kijken wat ze bij Action hebben om eventueel 164 ltr diesel in op te slaan.
Als ik om drie weer thuis ben, heb ik een stapel van 15 plastic emmers bij me, en die zet ik zolang maar even in het schuurtje.
Dan ga ik zoeken om onderdelen van mijn oude windgenerator, en als ik die allemaal heb gevonden zet ik het hele vrachtje klaar voor vervoer op de fiets.
Nu eerst naar de huisarts om mijn oren uit te laten spuiten want met mijn rechteroor is het goed mis, ik hoor practisch niks meer.
Na een dik kwartier in de wachtkamer de krant te hebben gelezen, ben ik aan de beurt, de doktersassistente doet haar best, maar na diverse keren flink te hebben gespoeld zit er nog steeds iets in.
Na nog eens goed in mijn oor te hebben gekeken met een speciaal daarvoor gemaakt apparaat zegt ze er kon wel een onderdeel van een gehoorapparaat in uw oor zitten, draagt u soms gehoorapparaten?.
Ik zeg ja, maar dat een deel daarvan in mijn oor is blijven zitten lijkt mij toch sterk, maar na nog een paar keer spuiten komt er inderdaad iets uit wat normaal op het uiteinde van zo'n apparaat zit.
Hoe is het mogelijk dat zo'n beschermdopje er uit zichzelf afgaat, want die dingen moet je als je ze vervangt er met een speciaal daarvoor gemaakt plastic dingetje afhalen en dan nog gaat dat moeilijk.
Enfin mijn gehoor is hierdoor met vele procenten verbeterd en ik bedank de assistente voor haar doorzettingsvermogen, en reis weer af naar de Bogermanstraat.
Om zes uur staan We allebei bij het schuurtje en binden alles achterop onze fietsen, zo ook de 15 emmers die passen wel allemaal in elkaar maar zijn toch slecht vast te krijgen op de pakjedrager maar even later rijden we bepakt en bezakt richting Ee waar we tegen zeven uur aankomen.
We laden de hele mikmak uit en stouwen alles aan boord en gaan dan eerst maar even een hapje eten.
Na het eten doen we geen flikker meer, en stellen de klus uit tot morgenvroeg, en gaan vanavond niet te laat naar kooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten