pageviews

dinsdag 25 juli 2017

25-07-2017 Een veregende dag in Søby op Ærø

Vandaag is het een heel verschil met gisteren, was het gisteren nog de hele dag droog, vannacht begon het al flink te gieten en te waaien, en vanmorgen toen we onze ogen opendeden was het niet veel beter.
We komen er af tussen 09:00 en 10:00 en gaan met de jeugd ontbijten, ze hangen er weer goed in, vooral de jongste van net één jaar oud kan er wat van, hij wil zelf controle over zijn broodje's, en propt het in zijn al goed met tanden bezette smoelwerk.
Het is echter niet mogelijk om er na het ontbijt met de kinderen op uit te gaan, want het regent om de haverklap pijpestelen, en ook is er weinig kans om te vertrekken naar een andere haven.
Het waait een dikke vijf Bft, en het is hier lagerwal, en het zou niet verstandig zijn om met deze water en wind combinatie te vertrekken naar waar dan ook.


Het word dus een dag van kinder DVD,s kijken, en wat andere bezigheden, om ze in het gareel te houden.
Om een uur of 13:00 eten en drinken we maar weer wat, hotdogs, en koffie voor de grote mensen, en melk en limonade voor het kleine grut.
Silvan gaat daarna naar z'n bedje toe, en wij doen een spelletje memory kaartjesomdraaien met Novah
John probeert de belastingdienst voor de telefoon te krijgen, maar dat gaat niet helemaal zo als hij graag wil, en bij die lui moet je aanhouden als motregen om je doel te bereiken.
Ikzelf verpruts weer een hele tijd om achter een wachtwoord te komen voor Aafke haar telefoon, en dat is ook een crime.
Uiteindelijk krijg ik na veel combinatie,s van inlognaam, en wachtwoord de zaak weer aan de praat.



Om een uur of halfvijf helderd het wat op, en gaan we een poging doen om de speeltuin te bereiken, ook Silvan is ondertussen weer wakker geworden uit z'n middagdutje en zit nu aan een fruithapje, nou dan iedereen maar aan het fruit, voor de één een banaan, en de ander een khakivrucht, of een nectarine cq perzik.
Ik loop met de jongelui met hun kroost naar de speeltuin om wat foto's voor vandaag te maken, en om wat vuilnis en glaswerk naar de container te brengen.
Na wat plaatje's van de jeugd te hebben geschoten loop ik nog een slag door de haven, en kijk ook even bij de cafétaria of ze nog halve kylling met potatos op het menu hebben, en jawel ze hebben ze nog voor 80 kronen, nou dat is bij ons goedkoper denk ik, want dat is 80 x 14,56 ct= € 11,65.


Dan loop ik nog even bij de havenkant langs, en daar ligt me toch een mooi jacht, het is duidelijk een one off want dit bouw je niet in serie, maar op bestelling.
Het jacht heet"Heaven can wait" en dat spreekt mij wel aan, het moet een lust zijn om hiermee de oceaan over te zeilen.
Op de steiger kom ik de havenmeester tegen, die al met zijn ronde bezig is, en die tegen halfacht ook wel weer bij ons op de steiger zal staan om het havengeld te innen.
Ik loop maar weer naar de boot toe, en Aafke is al bezig met mijn soepje van de dag, het is een koude wind die er staat vanuit het Noorden, en dus komt dat goed uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten