pageviews

donderdag 23 juli 2015

Een nachtelijke verstoring van onze nachtrust.

Vannacht werden we wel erg wreed in onze nachtrust verstoord, niet dat ik al geslapen had hoor, want ik had erg veel pijn in mijn benen wat waarschijnlijk gekomen is door dat geslenter in de stad.
Maar om op de verstoring terug te komen, om 02:00 uur werden we opeens klaar wakker van het lawaai van een helicopter vlakbij de boot, en even later hoor ik zware motoren starten naast onze boot
En dan word er heel hard op onze boot geklopt en geroepen dat we onmiddellijk moeten vertrekken.
Ik spring gelijk uit mijn kooi, en ga poolshoogte nemen, en als ik uit de boot stap schreeuwt iemand mij toe dat we direct weg moeten, want de RIB moet te water worden gelaten met de hydrolische kraan net op de plaats waar wij liggen.
Ik vraag eerst maar nergens naar en ga weer naar binnen om een broek en schoenen aan te trekken, en ook Aafke gaat zich snel aankleden.
Vlug start ik de motor en begin met de trossen los te gooien, al snel komt Aafke mij helpen en in no time liggen we nu aangemeerd voor het marineschip, maar ik weet niet of dat schip ook weg gaat varen, dus loop ik er naar toe en vraag de kapitein of wij voor hem kunnen blijven liggen, hij zegt nee en dat ik binnen vijf minuten weg moet zijn want dan varen ze uit.
Dan vraag ik hem wat er aan de hand is, hij zegt er is een meisje van de brug afgesprongen.
Daar had ik dus niet op gerekend, en ga nu maar zo snel mogelijk weer aan boord om los te gooien om een andere plek te zoeken.
Wanneer we dan los zijn, kijk ik om me heen waar ik al gauw aan de overkant een boot zie liggen, het is een oude Coaster omgebouwd naar een luxe motorschip.
Ik zeg tegen Aafke we gaan tegen die omgebouwde Coaster liggen en vaar maar gelijk naar de overkant waar we vastmaken, het kost wel wat moeite omdat hier nogal wat stroom staat, maar met eerst een lijn op de middenbolder en de motor bij kan ik onze boot mooi onder controle houden terwijl Aafke de landvasten uitbrengt en het schip vastlegt.
Intussen is het marineschip er met takkegang vandoor gegaan in de richting van het geluid van de Helicopters die met zoeklichten op zoek zijn naar het meisje.
Wij denken dat het meisje de sprong niet overleefd heeft, want de brug heeft een hoogte van 33 meter, en van zo'n hoogte maak je een enorme smak het water is dan net beton.
Het marinevaartuig komt alweer terug, maar de RIB is klaarblijkelijk nog bezig met zoeken, het is nu ondertussen over drieën, en wij nemen eerst maar een Schinkenhäger voor de schrik, en gaan daarna maar weer naar kooi.
Sjongejonge wat een consternatie in het midden van de nacht, slapen zal wel niet meer lukken denk ik
maar we gaan toch nog maar een poging doen.
Aafke valt al snel weer in slaap, maar ik heb door deze toestand weer behoorlijk pijn in mijn heupen en knieën gekregen en kan de slaap niet meer vatten en dus gaan we er maar op tijd uit.
Omdat ik gisteren niet gedoucht heb doe ik dat vanmorgen maar, en even later ben ik weer zo fris als een hoentje.


Om halfelf gaan we de lijnen los maken om naar het eiland Strynö te varen en we komen daar tegen 
een uur of één aan en vinden een plek gelijk om de hoek van de Haveningang.
Nu eerst maar weer de inwendige mens verzorgen, en daarna gaan Jos en Marjolijn fietsen, en wij vermaken ons wel op de boot zolang.


Om klokslag 06:00 uur zijn onze gasten terug van hun rit over het eiland, en ze hebben twee broden meegenomen uit het plaatselijke winkeltje, even later heeft Aafke het eten klaar en we laten ons de aardappelen met worteltje's en kipfilet goed smaken.


Dan gaan Aafke en ik ook even fietsen op het eiland en zijn om negen uur weer terug, daarna drinken we koffie, en ik vraag of ze ook een film willen kijken, nou dat willen ze wel en dus stop ik een spannende film in de DVD speler.
Om halftwaalf is de film afgelopen en gaan we naar bedje toe.
Morgen gaan we naar Marstal waar weer gefietst gaat worden, het plan is om met de bus die ook fietsen meeneemt, naar het eind van het eiland te rijden, om vanaf daar voor de wind hier weer naar toe te fietsen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten