pageviews

woensdag 8 juli 2015

Verwaaid op het eiland Brejø op wo 08-07-15.


Vanmorgen doen we rustig aan, hoewel de zon schijnt komen er toch steeds nog wat sproeierkes over en de wind huilt door het want.
Het word vandaag dus een leesdag en dat vind Aafke niet zo leuk, maar wat is het alternatief, juist dat is er dus niet, pas na de middag om een uur of één klaart het wat op en word het droog.
We halen de fietsen te voorschijn, waarna ik alle banden oppomp tot 50 psi oftewel 4 atmosfeer.
Even later vliegen we met onze stalen (aluminium) rossen richting dorp, het dorp blijkt te bestaan uit een klein aantal huizen wat in mijn ogen geen dorp is maar een gehucht.
Het eiland is helaas niet groter en Aafke is teleurgesteld zij had er een te grote voorstelling van.
Na een dik uur wat om te hebben gefietst gaan we maar weer richting jachthaven het is hier wat dat betreft een dooie boel en dat konden we onderweg ook wel merken want er staan veel huizen leeg.


Vanmorgen vertrok er een klein jachtje met aan boord een ouder echtpaar, en ik had al mijn 
bedenkingen om met deze wind in zo'n klein bootje weg te gaan, maar wist toen ook nog niet welke richting ze uit zouden gaan.
Nou dus de verkeerde, eenmaal buiten de havenhoofden zie ik ze pal tegen de wind in moteren, er zit geen gang in en het motortje zal wel niet veel power hebben en ik denk bij mezelf die zijn met een half uurtje wel weer terug en ja hoor na een half uur komen ze de haven weer binnen varen.



Wij zijn om kwart over twee weer terug bij de boot en zetten de fietsen maar weer aan boord en wachten nog even met het opruimen ervan, want wie weet willen we morgen toch nog weer even de weg op al was het alleen maar voor wat beweging want anders roesten onze scharnieren vast door de hele dag op onze krent te zitten.


Aafke is druk bezig met haar gebarenverhaal, maar mist nog een aantal woorden die ze nog niet kent en wil die zoeken op internet.
Ik zit in mijn derde spannend boek te lezen, maar word daar zo suf vanwege onze winderige fietstocht en het loeien van de wind in het want dat mijn ogen dichtvallen en ik leg het boek maar even aan de kant.


De wind neemt nog steeds in kracht toe, en daardoor zakt volgens mij ook het waterpeil in de haven 
en we houden zo niet veel water meer onder de kiel, dus dat word opletten.
Om vijf uur ben ik weer zo helder als een bij door mijn middagslaapje, en Aafke heeft ook alweer een kop soep voor mij geregeld.
We besluiten om onze fietsen maar weer op stal te zetten want we gaan maar niet weer fietsen hier.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten