pageviews

donderdag 9 juli 2015

Nog steeds verwaaid op Brejø

Vannacht word ik door mijn lieftallige echtgenote om kwart over vier geport.
We moeten eruit want we zitten met de boot tegen de wal aan te schuren zegt ze, ik brom wat terug maar blijf mooi liggen tenminste dat zou ik graag doen maar Aafke is een aanhouder en dus stap ik uit de kooi en doe een broek, schoenen,l en een jas aan en dan gaan we buiten kijken hoe het met de stootwillen gesteld is.
Nou die zitten er nog wel tussen, maar de plank die ze vrij moet houden van de vrachtwagenband die met kettingen aan de muur van de kade vastzit, zit er boven en daar moeten we echt wat aan doen.
Het waait nog steeds de stront van de dijk en de meter geeft tussen de 32 en 36 knopen wind dat is dus in Beaufort windkracht 7 - 8.
Na een kwartier vinden we dat het wel weer kan, en duiken we maar weer onder de wol want het is koud buiten, gelukkig is het wel droog.

L

Ik kruip maar weer achter Bornholm en probeer nog wat te slapen, en dat lukt aardig want om halfnegen word ik pas wakker geport door Aafke.pp
Na ons ontbijt ga ik maar even kijken op windfinder en dat ziet er niet zo leuk voor ons gebied, het blijft ook vrijdag stevig doorwaaien uit dezelfde hoek, pas vrijdagavond gaat het wat afnemen.
De rest van de morgen houden we ons bezig met gebarentaal, en daar tussendoor zijn we steeds maar weer met de stootwillen bezig.


Aafke gaat nu eerst even douchen, en ik blijf maar even aan boord voor het geval dat!.
Het grootste probleem is die verrekte Vrachtwagenband, steeds zitten de stootwillen eronder of erin want de plank blijft doordat we steeds scheef gaan niet op zijn plaats zitten.
Ik besluit om de boot op de lier naar voren te trekken want dan zijn we buiten het bereik van de band.
Zo gezegd zo gedaan en na deze manoeuvre ga ik ook maar lekker even onder een warme straal water staan.


Als ik terugkom lijkt het mij dat het op deze manier een stuk beter gaat, de band zit nog wel dicht bij de bootreling maar komt er niet tegen aan, het is afwachten hoe het verder gaat met de stootwillen, die doordat we aan lager wal liggen eigenlijk niet mee op en neer kunnen, enfin we wachten af.
Ik besluit om maar eens het traphekje te installeren, en na een uurtje boren en vijlen zit het ding op z'n plaats, en nu maar afwachten of hij bestand is tegen de spierballen van de meiden.


Het geknerp van de stootkussens is niet om aan te horen en ik vraag Aafke of ze er wat Dreft op wil spuiten zodat ze wat op en neer kunnen glijden.
Na de afwasmiddeltruc gaat het al wat beter, maar we moeten wel allert blijven, willen we geen schade oplopen.
Het is nu ondertussen al weer 17:15 en de havenmeester zal zo wel komen, maar ik ben door mijn Deense kronen heen, en moet hem dus maar in Euro' s betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten