pageviews

donderdag 23 juli 2015

Van Strynö naar Marstal

Vanmorgen om ongeveer 10:00 uur vertrokken uit Strynö, met als volgende bestemming Marstal.
We hebben gekozen voor Marstal omdat Jos en Marjolijn het zo'n mooi eiland vonden om er te fietsen.



Om een uur of 12 komen we aan in de haven en maken vast aan de grote ronde steiger, wat nog niet meevalt want de palen staan erg ver uit elkaar en daardoor heb je eigenlijk maar één paal nodig voor je achterste landvast, wij zetten daarom ook maar op de middenbolder een lijn naar voren, en zo blijven we vrij van onze Duitse buren.
Zo nu eerst maar wat boterhammen met knakworstje's die door Aafke worden klaargemaakt en nog een kopje koffie erbij daar knapt een mens weer van op.
Om halfdrie gaan Jos en Marjolijn met de fietsen op stap, en wij gaan straks naar de winkel om nog wat boodschappen te halen voor de BBQ morgenavond.
Omdat we geen tas hebben meegenomen halen we inplaats van hier maar vlees in Fynshav dan is het in ieder geval vers uit de koeling.
Brood en salades nemen we wel mee, en we pakken alles in twee dozen, en als we niet waren gewaarschuwd door een oplettende Deen dan waren we misschien al onze broden verloren, want er was er al eentje uit de doos op de weg gevallen.



Om halfzes zijn we weer aan boord, en ga ik een blonde rakker soldaat maken.
Mijn pijn ben ik gelukkig weer kwijt, het was dezelfde pijn waar ik al meer dan 10 jaar geen last meer van had, en ik hoop dat het hierbij blijft, want anders zou het wel eens onze vakantie kunnen bederven.
Het is nu bijna zes uur en we horen Jos en Marjolijn de boot op stappen, ze hebben een behoorlijke fietstocht gemaakt over het eiland en hebben wel 25 km afgelegd.
We schenken ze maar gauw wat in en ook de kop kippensoep gaat erin als was het koffie.
Dan is het alweer etenstijd en we zitten even later aan de gebakken aardappeltje's met een salade, en ook hier blijft niets van over, we hebben het eten nog maar net op, of Jos moet als de weerlicht naar de plé, en even later moet ikzelf ook zien dat ik er kom.


Wanneer ik terugloop kijk ik of er nog meer landgenoten hier aan onze steiger liggen, het zijn er zes in totaal maar ik ken er geen één van.
Als ik terug ben op de boot zijn ze net aan het koffiedrinken en ik lust ook wel een bakje drab.
Morgen is het de laatste dag voor onze gasten en zo als het nu lijkt gaan we morgenavond BBQen in Fynshav en zaterdagochtend gaan ze dan op weg richting Berlijn, en zaterdagavond verwachten we Marina en John met de kinderen.
Het weer voor zaterdag lijkt niet zo goed het weerbericht spreekt van veel regen de hele dag, en dat zou erg vervelend zijn met het aan boord brengen van de bagage, als we weer op dezelfde plaats komen te liggen als vorige week dan is dat nogal een eindje lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten