pageviews

dinsdag 28 juli 2015

Regen regen en harde wind

Vandaag is het een miezerige en winderige dag, en daarom zijn we er ook later af dan normaal, behalve de vrouwen en het kleine grut die zijn er om halfacht al uit.
Als ik ook eindelijk om halfelf mijn kooi uitklim zijn zij al naar de speeltuin geweest tussen de buien door
Ze hebben mij en John mooi laten doorpitten.
Na het ontbijt maken we plannen om Söby te verlaten, en verder te zeilen naar Marstal, net als ik mijn pak heb aangetrokken begint het weer flink te regenen, we kijken het een tijdje aan, maar het blijft doorregenen en ik trek mijn pak maar weer uit, en ga koffiedrinken.
Marina en John gaan nadat het opgehouden is met regenen met Ariane naar de winkel om wat boodschappen te doen en Aafke en ik blijven aan boord om op Novah te passen en wat te lezen en om de boot weer wat op orde te brengen.
Omdat het steeds drukker word in de haven en er schepen weggaan, en komen liggen wij nogal wat verwijderd  van onze voor en achterbuurman en een aan de andere kant van de steiger liggende Duitser maak ons er op attent dat wij beter wat naar voren kunnen gaan zodat er een normale plek vrij komt om aan te meren.
Nadat we met behulp van diezelfde Duitser de boot hebben verhaald is er weer een ligplaats van zo'n 10 meter vrijgekomen.
Even later komt de familie Oud er weer aan en gaan we eten het word brood met knakworst er tussen.
De buien zijn nu zo'n beetje leeggeregent maar de wind is nog steeds hard en vlagerig, en dus blijven we mooi liggen en gaan de vier Oudjes weer op stap met de kinderen naar de speeltuin en bij het strand even verderop.
Ik ga mij intussen verdiepen in de door John en Marina meegenomen lektuur zoals het blad zeilen en de waterkampioen, dor het lezen word ik op het laatst wel slaperig en het duurt dan ook niet lang of mijn ogen vallen dicht.
Als ik weer wakker word is het een uur of vijf en ga ik maar eens even de steiger langs om te zien wat voor moois er allemaal ligt, aan het eind van de steiger ligt een grote catamaran die ik wel heel erg mooi vind maar daar is het helaas te laat voor om zoiets nog een keer te gaan bouwen.
Om halfzes is de soep klaar en ga ik weer lekker in de Kuip zitten om het op te slurpen, ook schil ik de aardappelen voor onze avondmaaltijd.
De Oudje's blijven nogal lang weg, en komen pas tegen zeven uur weer aan boord, Aafke heeft alles al klaar staan en we kunnen direct aan tafel en om halfacht is het tijd om de jeugd op bed te brengen.
Het is nu tien uur en de beide meiden hebben helemaal geen zin aan slapen en blijven steeds maar weer jeuzelen en uit hun bed aan het komen zodat John en Marina er steeds maar weer naar toe moeten om ze weer onder te stoppen.
Om halfelf is het dan eindelijk stil in de beide achterhutten en kunnen we misschien nog wel even een film zien.
Morgen proberen we naar Marstal te gaan als het weer het toelaat, want er is daar een Jazzfestival en daar willen we wel graag naar toe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten