zondag 19 juli 2015

van Lyø naar het kleine haventje Korshavn op Avernakø

Vanmorgen om halfnegen zitten we alweer aan ons ontbijt, en om 11:00 uur varen we de haven uit het plan is om naar Ærosköbing op het eiland Ærœ te gaan, onderweg stellen we het plan bij omdat het vandaag regenen gaat op het eind van de middag en dus zoeken we het wat dichterbij en gaan naar het kleine haventje waar Aafke en ik op de fiets zijn geweest op het eiland Avernakø, want ik ben benieuwd of wij daar vanwege onze diepgang kunnen liggen.

Na anderhalf uur zeilen alleen op de Genua komen we daar dan aan en voorzichtig varen we na de Genua te hebben weggerold op de motor naar de steiger toe, de dieptemeter stopt op 2,4 meter en dan liggen we in een box, na nog eens om ons heen te hebben gekeken vinden we dat we beter kunnen verkassen naar de langssteiger omdat we dan beter van boord kunnen komen en ook met de fietsen gaat dat een stuk beter.
Het is nu ondertussen 13:00 uur en we besluiten om eerst maar een hapje te eten, na al het goede weer tot ons te hebben genomen gaan onze gasten even onder zeil, en wij gaan lekker buiten zitten te lezen en te puzzelen.
De lucht dreigt wel wat nu en even later begint het te regenen, en vluchten we naar binnen, en ga ik nog eens kijken op internet hoe het er uit ziet met de weersvoorspelling.
Volgen windfinder krijgen we vanavond tegen 23:00 uur harde wind windkracht vijf met uitschieters naar zes zeven Beaufort uit zuidelijke richting en dat geeft voor ons dus geen probleem want dat is voor ons hogerwal.

Aafke gaat om halfzes met het eten bezig en het word vandaag Chili Concarne oftewel bruinebonen met spekje's paprika's en Salade erbij.
Na het eten is het droog en willen Jos en Marjolijn wel even het eiland op om te fietsen, dus maken wij de fietsen klaar, helaas begint het weer te regenen wanneer ze terugkomen van hun toiletbezoek aan de wal en bergen we de fietsen maar weer op tenminste voor vandaag morgen zien we wel of het dan droog is en kunnen ze s'morgens voor we vertrekken nog wel een keer het eiland op en neer.
We gaan maar weer aan boord en dan gaan we een spelletje Double Trouble spelen.