pageviews

donderdag 16 juli 2015

Plaatsen van onze regen cq zonnetent

Vanmorgen een gat in de dag geslapen, komt denk ik door de regenbuien vannacht, enfin we doen lekker rustig aan en er staat niet veel wind hooguit zo nu en dan 3 Beaufort en dus blijven we maar liggen en gaan morgenvroeg naar Fynshav waar onze gasten aan boord zullen komen.
Er moet natuurlijk wel geklust worden want we moeten in beweging blijven en Aafke oppert het idee om vandaag de regentent die we al gedeeltelijk klaar hadden te installeren.
Ik haal het kleed tevoorschijn en we gaan aan de slag, het valt nog niet mee om het kleed goed aan te laten sluiten op onze vaste buiskap en we passen en meten dat het een lieve lust is.


Na enige uren hebben we de tent eindelijk zo als we het willen hebben, helaas kunnen we hem vandaag niet testen op de regen want de zon schijnt hier bijna ononderbroken.
Nadat we de tent klaar hebben gaat Aafke de Kuip kuisen en ik doe nog een aantal kleine klusje's.
Plotseling zie ik een bekend schip aankomen het is de Eva Kristina het schip van onze vrienden Reint en Gea ze zijn niet zelf meer aan het varen maar, hebben hun schip aan hun zoon verkocht die er nu mee chartert op de Oostzee.
De Eva Kristina is een Colin Archer gebouwd door Bronsveen Reint en Gea hebben het als Casco laten bouwen en het zelf afgetimmerd. Ik zie dat ze een eindje verder ook voor anker gaan en wellicht kunnen we nog met hun bijkletsen.


Dan is het waarempel al weer halfzes zo zie je maar Moarns let de Hiele dei let.
Ik heb vanmiddag ook nog kans gezien om ringincredabel op mijn iPad te installeren en ga Marina even bellen, na een 15 seconden heb ik haar aan de lijn dus dat werkt perfect, we spreken af om elkaar via FaceTime te bellen en ook dat lukt erg goed en het is fijn om de kleinkinderen weer eens te zien, helaas na een tien minuten stopt het opeens, en het lukt ook niet meer om verbinding te maken.
Het is nu tijd voor een soepje en wat we daar na krijgen is mij nog niet helemaal duidelijk.
Aafke heeft opgebakken aardappeltje's met peertje's en gehaktballen uit blik, en een toetje na, het smaakt allemaal weer prima, ik heb ondertussen de regentent er weer afgehaald, en opgeborgen.
Het is nu even na achten en ik maak dit verhaal nog even af en ga dan lekker in mijn nieuwe boek lezen.


   Ik weet niet wat voor merk schip dit is maar mooi en groot is ie wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten