pageviews

zondag 7 augustus 2016

Zaterdag 06-08-2016 verwaaid in Varberg

Zondag zijn Aafke, en de kinderen, en kleinkinderen nog naar de stad geweest, maar bij hun terugkomst begon het al flink te waaien en hebben we maar besloten om hier voor de nacht te blijven liggen en dan morgen maar eens weer in het weer te kijken.
Nou die andere morgen was het niet veel beter, en aan het eind van de middag besluiten we op aandringen van mij om naar de tegenoverliggende jachthaven te gaan want het is daar leuker om te wandelen in de natuur dan hier in de stad, en dus steken we over waarbij we nogal wat sproeiers over de boeg heen krijgen.
Na tien minuten zijn we er en gaan we ligplaats nemen aan de lange steiger aan de buitenkant zodat we beter van boord kunnen komen met de vervoermiddelen van de kinderen zoals buggy, kinderwagen van Silvan, en de driewieler van Ariane.
De wind blijft maar toenemen, en het water stijgt ook steeds hoger vanwege het opwaaien, en daardoor moet ik steeds de lijnen bijstellen want anders rukt het teveel aan de lijnen, we hebben wel schokbrekers tussen alle lijnen maar zelfs dan rukt het nog, want als de lijnen weer wat te lang worden gaat de boot als het ware heen en weer varen en daardoor ontstaat die schokkende werking.
De familie gaat er ondanks de harde wind en de overkomende regenbuien gewoon de wal op voor de nodige beweging, en de verdivedaasje want anders gaan ze zich vervelen, ik ga nog maar even niet mee vanwege mijn knie die nog steeds niet vrij is van vocht dus nog maar even wachten tot morgen.
Ook maandag en dinsdag blijft het loeien, en neemt de wind zelfs toe tot windkracht 8 met vlagen van 9 Bft. Voor de zekerheid zet ik er nog twee lijnen bij, en stootkussens op de steiger voor het nog meer opvangen van de rukkende beweging van de boot.


Op mijn weerprogramma kan ik zien dat op donderdag, en vrijdag de wind eindelijk gaat afnemen, maar dan zijn we nog niet van de deining af ben ik bang, en dus zullen we niet eerder dan vrijdag hier weg kunnen naar een hier vijf mijl onder Varberg liggende haven zodat we weer in een wat andere omgeving terrechtkomen om die te verkennen.
Het is nu woensdag en de wind is wat constanter geworden, niet dat het is afgenomen maar rustiger.
Nu ik dit schrijf is de hele bubs weer aan wal gegaan omdat er ook boodschappen moeten worden gedaan want ons brood raakt op, want als je zo s'morgens met z'n allen zit te ontbijten eet je ongemerkt meer vanwege het gezellig samenzijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten